Eaglethunder zei:
Er zijn wel componenten van AVG actief, maar níet het resident shield. Probeer eerst je computer opnieuw op te starten en daarna via de start-knop 'AVG Control Center' te lanceren.
Je haalt Resident Shield en Control Center door elkaar. In deze lijst ontbreekt inderdaad het Control Center, wat niet wil zeggen dat het Resident Shield niet werkt - daar hoeft het Control Center niet voor ingeschakeld te zijn.
Je kunt het Control Center niet starten door rechts te klikken op Start - dat kan alleen rechtstreeks of door rechts te klikken op het icoontje bij de klok. Helaas is dat er nu even niet.
Jessy27 zei:
Als ik kijk bij Processen in Taakbeheer staat er o.a. : avgemc.exe, avgupscv.exe en avgamsvr.exe.
Hier is iets vreemds aan de hand: waar
avgupscv.exe staat, zou
avgcc.exe moeten staan.
De overige twee processen zijn normaal. Omdat die gewoon draaien denk ik ook dat er niets mis is met je beveiliging.
Het bestand
avgupscv.exe komt in mijn versie van AVG niet voor en via Google krijg ik er precies drie zoekresultaten op - alle drie gerelateerd aan of in ieder geval na spywareproblemen. Verder geen bestandsinfo te vinden. Bovendien is het in de verschillende databases niet bekend als opstart-item. En zelfs als ik rekening houd met mogelijke spelfouten in
avgupscv is er geen enkel bestand dat er qua naam in de buurt komt.
Kortom: hoe het er komt en wat het is weet ik niet, maar ik weet heel zeker dat het er niet hoort.
Je kunt het volgende doen:
Zoek met Windows' zoekfunctie het bestand
avgupscv.exe
Kun je het niet vinden, kijk dan in Taakbeheer of het een ander naam heeft gekregen (niet waarschijnlijk, maar je weet nooit). Zoek vervolgens op die naam.
Noteer waar het bestand zich bevindt.
Zoek vervolgens het bestand
Avgcc.exe en noteer ook daar de lokatie van als het aanwezig is.
Laat het resultaat even weten.