Icoontje .dat-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Misschien is dit een ***lig iets, maar mijn *.dat-bestanden hebben allemaal het icoontje van een windows-media-file. Hoe kan ik dit weghalen of hoe kan ik het icoontje wijzigen?

ik weet niet of di met icoontjes kan en welke OS je hebt ik ga even uit van windows XP

dan moet je bij eigenschappen kijken en dan bij extra en daar kan het icoontje gewijzigd worden of bij de eigenschappen het standaard programma waarmee het geopend moet worden wijzigen

Geplaatst door Barry_127
ik weet niet of di met icoontjes kan en welke OS je hebt ik ga even uit van windows XP

dan moet je bij eigenschappen kijken en dan bij extra en daar kan het icoontje gewijzigd worden of bij de eigenschappen het standaard programma waarmee het geopend moet worden wijzigen

Het gaat inderdaad om winXP. Ik heb beide mogelijkheden die je noemt geprobeerd, maar de .dat-files staan er niet bij. Ook niet als ik aangeef dat verborgen en systeembestande weergegeven moeten worden

Probeer het volgnde eens:

Ga in verkenner naar Extra/ Mapopties. Kies voor het tabblad Bestanstypen en kijk of de extensie dat in de lijst staat. Als je hem vindt is er waarschijnlijk een programma aangekoppeld, je kan hem dan gewoon weggooien.
Waarschijnlijk heeft er dan ooit iemand geprobeerd een dat bestand te openen met een programma en vergeten het vinkje weg te halen bij "dit programma altijd gebruiken".

Geplaatst door Wim1960
Probeer het volgnde eens:

Ga in verkenner naar Extra/ Mapopties. Kies voor het tabblad Bestanstypen en kijk of de extensie dat in de lijst staat. Als je hem vindt is er waarschijnlijk een programma aangekoppeld, je kan hem dan gewoon weggooien.
Waarschijnlijk heeft er dan ooit iemand geprobeerd een dat bestand te openen met een programma en vergeten het vinkje weg te halen bij "dit programma altijd gebruiken".

Dit heb ik geprobeerd, maar de .dat extensie komt niet in dit lijstje voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan