Icoontje weg van bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

venice

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Na een virus melding heb ik de virussen verwijderd, maar de icoontjes die van mijn bureau blad waren verdwenen, bleven weg. Ik kan de pc gewoon opstarten, eerst verschijnt het bureaublad met icoontjes en als de pc volledig is opgestart, zijn de icoontjes weer verdwenen. Als ik snel ben, kan ik net het icoontje van internet of MSN aanklikken, maar icoontjes zoals deze computer of start en dan configuratiescherm duren te lang en dan zijn de icoontjes weg. Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Venice

Bedankt zover. Ik heb het eerste geprobeerd. De virussen zijn helemaal weg, ik heb alleen nog een oneffenheid. De tweede heb ik geprobeerd, maar daar heb ik de windows cd voor nodig en die heb ik er niet bij gekregen.

Laatst bewerkt:
Probeer eens met een P2P programma Tuneup utillities te downloaden, hiermee kan je in het programma systemcontrol, onderin een herstelfuntie uitvoeren... daar staat jou probleem ook tussen!:thumb:

als alle icoontje PLUS menu start verdwijnen, denk ik dat je explorer vastloopt.
druk ctrl+alt+del, dan krijg je taakbeheer in beeld, ga dan naar tabblad processen, en kijk of daar explorer tussenstaat, en zoja: of deze veel cpu tijd vreet. desnoods stop je het proces gewoon.

vervolgens ga je in taakbeheer naar bestand-->nieuw en tik je daar gewoon "explorer", en druk op ok.
vervolgens kun je tooltjes loslaten om uit te vinden wat de reden is dat je explorer crasht.
begin eens met een systemfilecheck, zou ik zeggen: start--> uitvoeren--> "sfc /scannow"

Icoontjes terug , maar....

Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik heb housecall erover heen gehaald, easy onderhoud en tune up utilities en de pc werkt weer perfect. Ware het niet dat Norton 2 besmette bestanden heeft gedetecteerd, Hackfool.Rootkit. En wat ik ook doe ik krijg ze er niet af. Iemand een suggestie?

Groetjes,
venice

icoontjes terug maar....

Ik heb allebei geprobeerd, maar krijg ze er niet af. Bij housecall geeft hij aan "vulnerabilit in ASP.Net, maar hij verwijderd ze niet.

en handmatig in de veilige modus verwijderen ??
zo is het bij mij wel gelukt
want we hebben het toch hier over ??
die kreeg Norton en ewido er bij mij ook niet af

Laatst bewerkt:
icoontjes...

Heb het wel in de veilige modus geprobeerd via Norton. Maar wat bedoel jij handmatig (misschien wel een hele domme vraag, maar toch...)

venice zei:
(misschien wel een hele domme vraag, maar toch...)

nou dan komt nu 'n dom antwoord :p
dus als je met Norton hebt gescant
dan geeft ie de plaats aan waar het progje staat
en dan eff die link volgen en dan handmatig verwijderen
je moet er misschient in gaan staan om hem helemaal te kunnen lezen ;)

maar het gaat in ieder geval niet zoals ze bij Symantec zeggen :confused:
want Norton kan of doet er niks mee die geeft alleen maar aan dat ie der zit :mad:

icoontjes....

Enorm bedankt allemaal voor jullie gewelidge tips en jullie meedenken.
Mijn pc is nu virusvrij en werkt weer als een trein.
:thumb:

Groetjes Venice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan