Icoontjes bureaublad laten 2-3 minuten op zich wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Als ik mijn PC opstart duurt het 2-3 minuten voordat mijn icoontjes op het bureaublad verschijnen. Ik zie de taakbalk wel en kan ook op start drukken, maar programma's opstarten lukt niet.

Het probleem is volgens mij begonnen na het installeren van een nieuwere versie van de driver voor mijn creative audigy 4 geluidskaart. Deze driver heb ik al gedeinstalleerd, zonder effect.

Als ik tijdens het lege bureaublad taakbeheer open draaien (naast de standaard windows processen):
CTAudSvc.exe
nvsvc32.exe
mDNSresponder.exe

Als mijn icoontjes dan na die 2-3 minuten verschijnen komen de volgende processen erbij
alg.exe
wmiprvse.exe
svchost.exe (1tje extra, 7 processen ipv 6)

Misschien hebben jullie daar wat aan.

Ook heb ik sinds de tijd dat dit probleem onstaan is last van vage dingen. Zo doen de pedalen van mijn usb stuurtje het ineens niet meer, maar dat kan er natuurlijk ook niks mee te maken hebben.

Dat is zo'n beetje alle informatie die ik op het moment kan geven. Hoop dat er iemand iets mee kan.

Alvast bedankt!

Hallo,

Al je processen zijn óf een Systeem Taak of onderdeel van softwarepakket. Kortom: al je processen zijn veilig.

Maar wat dan de verklaring is van je probleem ...

Even naar start> uitvoeren> msconfig> tabblad opstarten en dan creative software uitschakelen.

Gr.J

Ik had het er even bij moeten zetten maar ik heb zo goed als alles al uit staan bij opstarten (alleen nod32 en nvidia tray)

oh en in safe mode heb ik er geen last van maar in vga mode wel

Laatst bewerkt:
Dan even naar start> uitvoeren> msconfig> tabblad services. Dan de services uitschakelen die er iets mee te maken kunnen hebben.
Als hij het beter doet, stuk voor stuk weer inschakelen tot je weet welke het is.

Gr.J

Kijk 's of dit er wat mee te maken heeft.(het prompt commando is met de quotes!
Lees hier een paar reviews.

Laatst bewerkt:
Heb mijn probleem kunnen oplossen. Het blijkt aan postgreSQL te liggen (na uitschakelen van postgres bij msconfig -> services was het probleem weg)

Bedankt ASDtek voor de oplossing en alle anderen bedankt voor de suggesties:thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan