icoontjes in taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Ik gebruik nog maar een paar weken XP, en alles is nogal nieuw voor me. Ik heb een paar vragen over iconen in de taakbalk rechts bij de klok.

- is het nodig om altijd maar tegen die 2 iconen "Nederland (Nederlands)" en "Verenigde Staten (internationaal)" aan te kijken? Dit zal ik toch nooit veranderen? En ALS ze weg mogen hoe doe ik dat dan?

- ook staan er 3 donker-rode balletjes, van Morgan Multimedia codecs. (komt denk ik van dat grote AcemPro Pakket) Is het nodig dat die altijd paraat staan? Als ze weg kunnen hoe haal ik die weg?

- ten slotte duikt er de laatste dagen steeds weer een geel rond icoon op met een uitroepteken. Als ik met de muis erover strijk zie ik staan "updates downloaden 0 %". Na een tijdje verdwijnt ie weer, maar het vreemde is dat ik nog nooit iets anders dan 0 % heb gezien. Iemand enig idee wat voor updates dat zijn?
Zou het kunnen dat die donwloads zo klein zijn, dat ie opeens van 0 naar 100% springt en dan verdwijnt?

Alvast bedankt voor evt reakties!
 
1.
Rechtsklik op het icoontje. Je ziet dan een optie om de taalbalk niet meer weer te geven.

2.
Start/uitvoeren-->> intikken: msconfig ENTER. Onder het tabblad opstarten moet je even zoeken naar een proces waarin de naam AcemPro voorkomt. Vink dit uit en start je pc opnieuw op. Als het goed is zijn de icoontjes verdwenen. Je moet even checken of je nu alle soorten media nog kunt afspelen, zo niet dan kun je ze in msconfig weer aanvinken.

3.
Je hebt waarschijnlijk de automatische updates aan staan. Rechtsklik op Deze Computer, tabblad ´Automatische updates´. Kies voor automatische updates uitschakelen.:)
 
Invoertaal op toesenbord.

Om de invoertaal Engels-US te verwijderen ga je naar landinstelingen in configuratie scherm.

Zie voorbeeld.

Eric.

P.S. automatisch updates zou ik niet uitzetten. Kies maar voor downloaden en ik bepaal wanneer ze geïnstaleerd worden.
 

Bijlagen

  • toetsenbord.jpg
    toetsenbord.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 37
het 1e "probleem" is opgelost! Het blijkt dat ik niet goed kan lezen.......ik zag steeds taaKbalk staan i.p.v. taaLbalk. Is dus heel simpel.

over msconfig ENTER wil ik graag nog even weten, of alles wat je uitvinkt in het msconfig menu, altijd blijft staan, zodat het ook weer makkelijk aan te vinken is......en kan ik hier b.v. ook mijn
"windows-messenger" uitvinken, die ik toch nooit gebruik?

probleempje nummer 3: ik wil graag de automatische updates van win-XP aan laten staan.
Mijn vraag aan jullie is nog, of het zeker is dat het gele rondje met uitroepteken ook echt de
win-XP update is...(dat wordt er namelijk niet bij vermeld) En zou het kunnen dat als ik zie
0 %, het update-programma in de rij staat voor de update-site? En dat als ik eenmaal binnen ben, de update op zich heel snel gaat, en het icoontje verdwijnt? Kan ik nog ergens voor alle zekerheid controleren op mijn harddisk of er regelmatig wordt geupdated?

ikself en eric, tot nu toe zeer bedankt voor jullie hulp!
 
Ja hoor ga naar windows Update

Ja hoor ga naar Windows Update en kies installatie geschiedenis weergeven.

Eric.
 
dat is een goeie tip eric.

Ik heb dat gedaan en de laatste update is deze:

===========
Windows XP family
Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - sep 2005 (KB890830) woensdag 14 september 2005
Automatische updates
============

Kan het kloppen dat op 14 september de laatste update is geweest? Zo ja, dan zit ik dus goed.

Met de andere problemen kom ik ook stapje voor stapje wat verder. Via msconfig lukt het toch vrij aardig om wat zaken weg te halen. De 3 rare rode bollen van de codecs zijn nu weg, en ook de messenger. Ook heb ik gemerkt dat ik ze later eventueel weer kan aanvinken.

Bedankt voor je hulp! Kijk ook even hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=226985
Gaat over hetzelfde........
 
Ik zit nu achter een 2K

Zou wel kunnen, de tweede dinsdag van october moet er weer een komen. Die schdelijke software komt elke maand.

Eric.

P.S. Ik schakel hem uit, want hij rapporteert als er wat gevonden is en wie weet wat hij nog meer rapporteert. Vind het een beetje verdacht dat ik het gratis krijg. Bovendien mijn AVG heeft er tot op heden netjes voor gezorgd dat ze niet binnen kwamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan