Icoontjes in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

vision87

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo,

Sinds net kom ik er achter dat icoontjes van veel bestanden zijn gewisseld of veranderd, zonder dat ik zelf wat heb gewijzigd. Icoontjes van word documenten hebben nu bijvoorbeeld een 'play-pictogrammetje' zodat het net muziekbestanden lijken. En powerpoint-bestanden hebben plots een pictogram van de software van mn mp3 speler (ZENCast-pictogram).
De bestanden openen nog wel gewoon in Word, Powerpoint, etc. dus zo groot is het probleem niet. Het is vooral erg irritant. Weet iemand hoe het komt en hoe ik het weer op kan lossen?

Groet Mark

Ga eens bij je eigen na, welke programma's je hebt geïnstalleerd.

Heb ik een poosje terug ook gehad. Word-docuementen werden inderdaad music-files...
Ik heb me rotgezocht naar een oplossing, maar na twee dagen heb ik een herinstallatie
gedaan. Ook systeemherstel had bij mij geen baat...

Ook heb ik een poosje geleden gehad dat alle pictogrammen in heel oude, andere
pictogrammen veranderden. Zo veranderde muziekbestanden in een oud mapje...
Dit bleek te komen door de installatie van een ouder programma. Ook toen was een
herinstallatie de enige oplossing.

Meestal veranderen snelkoppelingen in iets anders na het installeren van een programma.
Waarschijnlijk heb je volautomatisch geïnstalleerd.
Tijdens een installatie kies ik altijd voor aangepaste installatie(indien mogelijk).
Vaak kom je dan instellingen tegen, die betrekking hebben over welke files gekoppeld moeten worden aan dat programma.

Waarschijnlijk heb je volautomatisch geïnstalleerd.
Wie? Ik of vision87? Ik nooit! Programma's waarvan je geen installatielocatie kunt kiezen zijn voor mij standaard exit!
Niet op D:? Niet op mijn PC!

De afgelopen tijd heb ik de nieuwe versie van Winamp gedownload en McAfee virusscannert. Met Winamp heb ik trouwens vanaf het begin al problemen ("Winamp werkt niet meer" direct na het starten van het programma:confused:). Ik denk dat ik dat programma er maar eens af ga mikken. Misschien helpt dat....?
En ik heb inderdaad automatische installatie gedaan...
Trouwens dat ZENCast staat er egt al heel lang op, best gek dat hij daar ook pictogrammen van 'aanmaakt' dan...

Maar heb je dan Windows helemaal opnieuw moeten installeren, McMeller?? Zoo, daar zit ik echt niet op te wachten, hehehe...

Thanks voor de reacties :thumb:

Laatst bewerkt:
Maar heb je dan Windows helemaal opnieuw moeten installeren, McMeller?? Zoo, daar zit ik echt niet op te wachten, hehehe...

Een computer is dom, jij niet. Kortom: hou alles in de hand. De computer doet wat hij
wil en software gaat er maar vanuit dat hij alles in Program Files mag mikken.
Zulke dingen moet je voorkomen. Ik probeer mijn Windows-installatie 'naturel' te houden.
Ik heb een herinstallatie met een paar uurtjes gedaan, al mijn data staat op een aparte
partitie dus ik hoef niets te back-uppen... Windows-crash? Kom je Windows niet meer
in? Moet je C: formatteren? Dan ben je alles kwijt! Ik niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan