Icoontjes op bureaublad veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Hallo, mijn icoontjes op het bureaublad zijn bijna allemaal veranderd in het google-bolletje met een pijltje.
Hoe kan ik dat weer terugkrijgen ? Ik heb Windows 10 Home
Alvast bedankt,

Groetjes Nancy

Wis de iconcache.db en reboot eens, werkt dat?

Instellingen>Apps>standaard apps> scroll naar beneden en kies de button "opnieuw instellen"

mijn icoontjes op het bureaublad zijn bijna allemaal veranderd in het google-bolletje met een pijltje.
Kun je daar een screenshot van plaatsen? Ik weet niet hoe zo'n google-bolletje met pijltje er uit ziet. Eerst zeg je Google-bol later zeg je Windows-bol (post 6).

Om welke bestanden gaat het? Zijn dat gewone snelkoppelingen met de extensie .lnk of internetsnelkoppelingen met .url en/of andere bestanden?

Zo zien de icoontjes nu uit. Voorheen kreeg ik vaak een soort van logo of afbeelding van de website.

Bijlagen

• Schermopname (11).png
    Schermopname (11).png
    425,5 KB · Weergaven: 13
Ga naar Instellingen > Standaard-apps en kijk wat onder Webbrowser staat. Staat Firefox bij mij (is mijn default browser).

Ga dan naar Standaard-apps per bestandstype kiezen en kijk wat bij .URL staat. Daar moet staan Internetbrowser. Bij .URL_ staat bij mij Firefox.

Kijk bij standaard-apps per protocol kiezen of bij HTTP en HTTPS een browser staat. Bij mij staat bij allebei Firefox.

Heb je sfc /scannow uitgevoerd?

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt en druk op Enter. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:
Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Heb je onderstaande uitgevoerd? Welke beveiliging gebruik je?

Snelle scan
Een snelle scan is een snelle controle op veelvoorkomende malware in de meest kwetsbare gebieden van uw computer.
Volg deze stappen om een snelle scan uit te voeren met Windows Defender:

Open Windows Beveiligingscentrum in Windows 10 of Windows Beveiliging in Windows 11.

Klik in het venster Windows Beveiliging op 'Virus- en bedreigingsbeveiliging'.
Klik onder het gedeelte 'Snelle scan' op de knop 'Snelle scan'.

Windows Defender scant uw systeem op malware. Dit kan enkele minuten duren. Zodra de scan is voltooid, geeft Windows Defender de resultaten weer.

Laatst bewerkt:
Ga naar Instellingen > Standaard-apps en kijk wat onder Webbrowser staat. Staat Firefox bij mij (is mijn default browser).

Ga dan naar Standaard-apps per bestandstype kiezen en kijk wat bij .URL staat. Daar moet staan Internetbrowser. Bij .URL_ staat bij mij Firefox.

Kijk bij standaard-apps per protocol kiezen of bij HTTP en HTTPS een browser staat. Bij mij staat bij allebei Firefox.

Heb je sfc /scannow uitgevoerd?

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt en druk op Enter. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:
Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Heb je onderstaande uitgevoerd? Welke beveiliging gebruik je?

Snelle scan
Een snelle scan is een snelle controle op veelvoorkomende malware in de meest kwetsbare gebieden van uw computer.
Volg deze stappen om een snelle scan uit te voeren met Windows Defender:

Open Windows Beveiligingscentrum in Windows 10 of Windows Beveiliging in Windows 11.

Klik in het venster Windows Beveiliging op 'Virus- en bedreigingsbeveiliging'.
Klik onder het gedeelte 'Snelle scan' op de knop 'Snelle scan'.

Windows Defender scant uw systeem op malware. Dit kan enkele minuten duren. Zodra de scan is voltooid, geeft Windows Defender de resultaten weer.
Ik heb al het bovenstaande uitgevoerd, maar het gaat nog steeds niet goed.
Misschien moet ik even uitleggen wat ik wil doen: Ik ben met google chrome op de site van b.v. NU.NL en wil dit als icoon op mijn bureaublad. Dan kopieer ik de adresregel www.nu.nl en ga naar bureaublad. Daar klik ik op rechter muisknop en dan selecteer ik nieuw --> snelkoppeling. Dan kopieer ik het adres in de regel en op de volgende pagina geef ik het een naam. Daarna heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad met het logo van NU.nl. Ik weet eerlijk gezegd niet of NU.NL een logo geeft, maar ik heb het met andere sites geprobeerd waarvan ik zeker weet dat die een logo hebben en dat werkt dus ook niet meer. Ik krijg alleen nog bovenstaande logo's te zien.

Als ik op nu.nl het slotje links van de adresbalk naar m'n bureaublad sleep staat er dit:
nu.nl.png

Je bijlage doet het niet.
Bij Google Chrome staat er een ander teken:

Browser.png

Dan zie ik dit :

Bijlagen

• Schermopname (12).png
    Schermopname (12).png
    219,6 KB · Weergaven: 5
Je moet er niet op klikken maar slepen naar je bureaublad.

Je hebt je standaard browser waarschijnlijk gewijzigd. Chrome ondersteund deze functie niet. Oplossing is een andere standaardbrowser kiezen.

Ik heb nu Edge gepakt. Als ik op het slotje klik en het naar het bureaublad sleep dan zie ik in eerste instantie het logo van NU.nl staan en zodra ik het loslaat op het bureaublad verschijnt er het Edge logo..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan