icoontjes op buroblad veranderen steeds

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edo

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Geachte lieden,

Sinds enige tijd veranderen sommige icoontjes van snelkoppelingen naar webpagina's (zowel .ico files of zelfgemaakte verkleinde bitmappen die ik als icoontje gebruik) op mijn buroblad, zowel tijdens pc gebruik of na het opstarten : ze veranderen
dan óf in het oorspronkelijke icoontje, dus het standaard icoontje wat je krijgt als je bij een webpagina kiest voor "verzenden - snelkoppeling op buroblad plaatsen" (een icoontje wat
vaak wazig is maar ook zuigt), óf in het bekende witte icoontje met daarin een grote blauwe "E" van Explorer.
De ene snelkoppeling verandert regelmatig, de andere weer nooit.

Inderdaad is dit een probleem wat er nauwelijks toe doet en amper hinder veroorzaakt,
zeker vergeleken bij andere pc problemen, maar het is toch zeer irritant en het hoort niet.

Heeft er iemand een idee ? Waarvoor bij voorbaat uiteraard veel dank.

Moi Edo. Ik heb verschillende suggesties en zal het met belangstelling volgen.

Maak een nieuw iconcaché Ga naar C:\Documents and Settings\jouw naam\Local Settings\Application Data\ en verwijder "IconCache.db" Dit bestand wordt automatisch opnieuw gemaakt. Het is een verborgen bestand. Dus eventueel de mapopties wijzigen om het te kunnen zien. Daarna herstarten.

Of vergroot het caché. Hiervoor moet het register worden aangepast, dus maak een backup of systeemherstelpunt.
Start Uitvoeren type Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer
en daar in de Max Cached Icons de tekenreekswaarde veranderen in 4096. Dit is een waarde die ruim voldoende is. De helft moet ook kunnen.

Er is nog een mogelijke oorzaak, dat is een icoon waarvan het bestand fouten bevat. Hiervoor kun je zoeken naar een icoon die de eerste is die niet getoond wordt. Verander dit icoon en hoop dat het dan beter gaat of doe een schijfcontrole en hoop dat er een probleem herkend en hersteld wordt.

Ik hoop dat het dan beter gaat. De kleine pictogrammen zijn waarschijnlijk faviconen, die kleine pictogrammen zijn bedoeld voor de adresbalk en de lijst met favorieten. Ze zijn niet bedoeld voor het bureaublad en ik weet niet hoe je het hebt dat je die daar kunt zien. Mijn advies is dan om alleen iconen te gebruiken waarvan de resolutie hoog genoeg is.

icoon probleem duurt voort

Bedankt voor je bericht :thumb:.

Oplossing 1 bood wel soelaas, maar slechts tijdelijk, dus ik wil nu naar methode 2.

Echter, als ik de lijn volg, kom ik tot en met "explorer", en als ik dat uitvouw zie ik in
ieder geval niet "Max Cached Icons". Blijkbaar doe ik iets verkeerd :confused: ?

Met vriendelijke groet,
Edo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan