icoontjes terug veranderen, hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Mirandaonline
LEES GOED!!!

IK LEES ALTIJD GOED!!!

Beste Miranda,

het is moeilijk je verder te helpen als je niet aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat er dan fout ging. Heb je de instellingen in de Verkenner bij Extra -> Mapopties -> Bestandstypen al veranderd? Al geprobeerd de icoontjes te veranderen via rechtklikken op een icoontje en dan via Eigenschappen te kiezen voor Ander pictogram? De tip van Maikel9 al uitgeprobeerd?

via Verkenner bij Extra -> Mapopties -> Bestandstypen veranderen heeft geen zin omdat het probleem daar ook te zien is. De HTML extensie is aanwezig, maar het icoontje zelf is het zelfde en dus niet goed.

Het bestand iconcache kan ik niet vinden in Windows Xp Pro, dus verwijderen lukt niet.

Met de rechter muisknop op openen met en dan programma kiezen en dan het vinkje plaatsen om altijd met dat programma te openen werkt prima, maar het icoontje is nog steeds niet juist.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Mirandaonline
Het bestand iconcache kan ik niet vinden in Windows Xp Pro, dus verwijderen lukt niet.

Zoek je ook naar verborgen bestanden ?

Start > Zoeken > Alle bestanden en mappen > Geavanceerde opties > Verborgen bestanden en mappen doorzoeken.

En ook uit de link van maikel9

Een andere, wat meer omslachtige mogelijkheid, is TweakUI de klus laten klaren. Het tabblad Repair van het systeemgereedschap biedt de mogelijkheid 'Rebuild Icons'.

http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestandje iconcash in de vuinisbak geplaatst, zowel van de gebruker als de administrator, maar dat helpt helaas niet.

TweakUI loopt vast.

@Jozo

Ik heb het geprobeerd, maar ondanks dat er om de Windows cd-rom werd gevraagd is het niet gelukt.

@raisa

Nee, teminste niet dat ik weet.

Ik heb enige tijd geleden wel virussen in de computer gehad ondanks dat Norton Antivirus mee draaide.

Noa ja, dat was Norton SystemWorks, die gaf continu problemen bij Emule en naderhand ook bij Kazaa Lite. Doordat die programma's niet meer normaal konden worden afgesloten is die vervangen door Norton Antivirus 2002 die daarvoor wel prima werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan