icoontjes van jpeg en gif veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Mijn icoontjes van mijn jpeg en gif afbeeldingen zijn veranderd:(
Ik had macromedia flash mx geïnstalleerd en toen veranderde al mijn icoontjes van mijn plaatjes (zie bijlage). Ik heb flash mx later weer verwijderd maar mijn icoontjes veranderde niet. Ik heb liever dat mijn icoontjes weer worden zoals ze waren. Weet iemand een oplossing? Ik heb systeenherstel gedaan, maar dat hielp niet. Ik heb gekeken of ik ze handmatig kon veranderen, maar dat lukte ook niet en als ik een nieuw plaatje opzoek krijg ik ook niet het goede icoontje.

Als deze vraag niet goed staat wil iemand dan even zeggen waar die wel hoort want ik weet het niet

Laatst bewerkt:
bijlage

En hier is nog de bijlage

Bijlagen

• screenshot008.jpg
    screenshot008.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 34
Klik met je rechter muisknop en Shift ingedrukt op zo'n bestand.
Kies in het snelmenu Openen met en kies in de lijst het programma waarmee je je afbeeldingen altijd wilt openen.
Zet onderin het venster een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen en klik op OK.

Guus.

Werkt niet. Het programma waarmee ik die afbeeldingen wil openen doet het gewoon goed maar het icoontje klopt niet

Probeer het anders met Tweakui

Daarmee kun je alle explorer-icons repareren.

Als je 't opstart heb je helemaal onderaan de optie Repair. Klik hier één keer op en je ziet in het rechterschermpje 'Rebuild Icons' staan. Klik op 'rebuild icons' en dan op 'repair now'.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door rve123
Werkt niet. Het programma waarmee ik die afbeeldingen wil openen doet het gewoon goed maar het icoontje klopt niet
Even voor de duidelijkheid: bedoel je dat die afbeeldingen in het goede programma openen als je op zo'n bestand klikt?
Of kun je ze VANUIT dat programma openen met Bestand > Openen?
Dat zijn twee verschillende dingen.
En welk programma is dat?

Guus.

Ik wil dat mijn bestanden openen in windows viewer en dat doen ze ook gewoon als ik er dubbel op klik. Het zijn echt alleen de icoontjes die niet kloppen

Ga dan in Verkenner eens naar Beeld > Mapopties > Bestandstypen, selecteer Jpeg-afbeelding, klik op Bewerken en klik op Ander pictogram.
Doe het zelfde voor gif-bestanden.

Guus.

Dit topic ga ik verplaatsen naar xp foutmeldingen.
Er komen antwoorden die allemaalop windows betrekking hebben.
Dus de diversen afdeling is daar dan niet zo goed voor.

Het probleem is verholpen. De oplossing van guus was de goede. alleen kon ik ze terugzetten.

Bedankt allemaal :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan