ID Adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

COMPUTERMAN

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Hallo en nog een gelukkig nieuwjaar.
Heb een vraagje:
Internet via multikabel nu had ik mijn lan kabel aldoor rechtstreeks op mijn pc zitten.
Maar heb nu een laptop gekocht , en deze aangesloten , maar toen kon ik niet internetten met deze laptop .
Toen ik de lan weer in de pc deed had deze ook geen verbinding meer.
Bij verbindingen gekeken zag ik dat mijn achterste twee cijfers van mijn ID veranderd waren.
Na diverse keren recetten , en recetten van multie kabel werkte het weer.
Heb het goedkoopste abonnement , waar 1 computer op kan maar dat zal toch niet inhouden dat ik maar met 1 en de zelfde pc kan internetten ???

Je kan er zoveel pc's op zetten als je wil, zolang je de goede apparatuur maar gebruikt.
Als je de kabel in de laptop doet, gebeurt er dan wel iets?
Draait op de laptop windowsXP? Dan is het helemaal een eitje, kies gewoon de wizard internetverbinding, volg de aanwijzingen op het scherm en het zou direct moeten werken.

Dank voor het antwoord maar bedoel als ik de pc op het net heb en en los koppel,
om dan de lan kabel op de laptop te zetten dan heeft hij geen verbinding.
Moet om hem dan op het net te krijgen eest het modem uit zetten voor een minuut.
Om daarna de laptop en modem gelijk op te starten , dan krijg ik contact.
Wil ik de pc weer laten werken dan de zelfde procedure....

Dat is normaal,

Als je een andere pc aan je internet koppelt moet je eerst je kabel modem resetten.
Als je er een Router tussen plaats heb je dat probleem niet meer.

Greetz
Easy

COMPUTERMAN zei:
Dank voor het antwoord maar bedoel als ik de pc op het net heb en en los koppel,
om dan de lan kabel op de laptop te zetten dan heeft hij geen verbinding.
Moet om hem dan op het net te krijgen eest het modem uit zetten voor een minuut.
Om daarna de laptop en modem gelijk op te starten , dan krijg ik contact.
Wil ik de pc weer laten werken dan de zelfde procedure....

Tja, ik haalde uit jouw eerste verhaal dat je helemaal niet kon internetten met de laptop, vandaar. Met een router is het probleem zeker opgelost ja. Dan kan je gewoon tegelijk met laptop en pc internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan