Id is geen index in deze tabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudvddungen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
als ik mijn raporten en formulieren wil openen krijg ik het volgende te zien op mijn scherm: Id is geen index in deze tabel, weet er toevallig iemand wat hiermee bedoeld word en hoe ik dit op kan lossen zodat hij weer gewoon de formulieren en rapporten kan openen?

Je kunt eens in de tabelinstellingen kijken of je ID veld geïndexeerd is; Klik in je tabelontwerp scherm op <Beeld>, <Indexen> en verwijder eventueel een index die niet klopt.

Dit heb ik geprobeerd maar is het niet , volgens mij heb ik mijn Id veld verwijderd en er toen een nieuwe voor in de plaats gezet maar hoe kan ik dit dan terugdraaien?

Is het mogelijk om de db te strippen en te posten? Dat zoekt een stuk makkelijker...

Om te beginnen zou ik een kopie maken van de db. Gooi vervolgens zoveel mogelijk tabellen leeg, of laat een paar dummy records staan. Daarna via <Extra>, <Database hulpprogramma's> <Database comprimeren en Herstellen> de db comprimeren, en vervolgens zippen met Winzip of Winrar. Probeer de db binnen de 100 kb te houden, dan kan het met één bestand, anders kun je met Winrar het bestand nog splitsen. Heb je plaatjes in de formulieren/rapporten zitten die niet zijn gekoppeld, dan kun je nog een hoop ruimte winnen door die te verwijderen.

Waarschijnlijk is het prima, alleen kan ik momenteel op het werk geen Rar openen. Kun je hem ook als Zip bestand posten?

Zippen kun je vanuit Verkenner doen: rechtsklikken op het bestand, <Kopieeren naar>, <Gecomprimeerde map>.

Het zipje is prima, maar nu nog graag in 2003 format!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan