Is het mogelijk dat ik de Id van een tabel laat opzoeken aan de hand van een waarde die behoord bij desbetreffende Id. Zie voorbeeld
2 tabellen
1. tbl_producten met hierin 2 velden [Id_product] en [productnaam]
Id_product, Productnaam
1, Product A
2, Product B
3, Product C
4, Product D
5, Product E
nu krijg ik vanuit extern een tabel aangeleverd
2. tbl_importproducten met hierin ook 2 velden [Id_importproducten] en [productnaam]
Id_importproducten, Productnaam
1, Product B
2, Product D
Nu wil ik vanuit tbl_importproducten met hierin het veld [productnaam] de [Id_product] gaan zoeken in tbl_producten... In dit voorbeeld zou ik dan het onderstaand resultaat moeten krijgen...
Productnaam (van tbl_importproducten, Id_product (van tbl_producten)
Product B, 2
Product D, 4
Nu heb ik iets op internet gevonden met de ingebouwde functie DLookup maar kwam hier niet echt uit misschien dat mensen mij kunnen helpen? Het zou neer komen op
In een de tabel import voeg je een extra veld toe bijvoorbeeld idproductentabel dan maak je een formulier met alle velden in het importtabel in dit geval de id en productnaam en achter het veld productnaam maak je een gebeurtenis aan na bijwerken in de opbouwmodus.
de code was dan zo
idproductentabel = Dlookup ("Id_product", "tbl_producten", "productnaam" = "productnaam") deze code geeft geen foto melding maar hij zet bij elke wijziging een 1 in het veld idproductentabel....
2 tabellen
1. tbl_producten met hierin 2 velden [Id_product] en [productnaam]
Id_product, Productnaam
1, Product A
2, Product B
3, Product C
4, Product D
5, Product E
nu krijg ik vanuit extern een tabel aangeleverd
2. tbl_importproducten met hierin ook 2 velden [Id_importproducten] en [productnaam]
Id_importproducten, Productnaam
1, Product B
2, Product D
Nu wil ik vanuit tbl_importproducten met hierin het veld [productnaam] de [Id_product] gaan zoeken in tbl_producten... In dit voorbeeld zou ik dan het onderstaand resultaat moeten krijgen...
Productnaam (van tbl_importproducten, Id_product (van tbl_producten)
Product B, 2
Product D, 4
Nu heb ik iets op internet gevonden met de ingebouwde functie DLookup maar kwam hier niet echt uit misschien dat mensen mij kunnen helpen? Het zou neer komen op
In een de tabel import voeg je een extra veld toe bijvoorbeeld idproductentabel dan maak je een formulier met alle velden in het importtabel in dit geval de id en productnaam en achter het veld productnaam maak je een gebeurtenis aan na bijwerken in de opbouwmodus.
de code was dan zo
idproductentabel = Dlookup ("Id_product", "tbl_producten", "productnaam" = "productnaam") deze code geeft geen foto melding maar hij zet bij elke wijziging een 1 in het veld idproductentabel....
Laatst bewerkt: