id nummers resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
408
ik heb in een tabel in access via import een excel document geïmporteerd, maar in plaats dat in de kolom van het idnummer(autonumering)ze ergens bij de één beginnen te tellen, begint het ergens in de 483 miljard te tellen. Hoe kan ik dit aanpassen/resetten?
 
In je tabel -> ontwerpweergave,verwijder je de primaire sleutel en de kolom 'Idnummer'. Daarna klik je rijen toevoegen, en tik exact terug in wat je werwijderd hebt. Geef deze terug de primaire sleutel. Nou zou dit moeten gereset zijn.
 
Volgens mij moet je ook iets kunnen doen om niet alles weg te hoeven gooien.

Wijzig het veldtype in de tabel in numeriek, voer een compact en repair" uit en wijzig het datatype terug in autonummer. Dan moet ie volgens mij doortellen bij het laatst ingevoerde nummer.

Maak voor de zekerheid even een backup.


Grtz,
 
Geplaatst door beheer25
Volgens mij moet je ook iets kunnen doen om niet alles weg te hoeven gooien.

Wijzig het veldtype in de tabel in numeriek, voer een compact en repair" uit en wijzig het datatype terug in autonummer. Dan moet ie volgens mij doortellen bij het laatst ingevoerde nummer.

Maak voor de zekerheid even een backup.


Grtz,

Met mijn hint verwijder je niets. Alleen de autonummering wordt gereset.
 
Waarom wil je een autonummer resetten?
Een autonummer is in principe een betekenisloos nummer. Het mag dus niet uitmaken wat voor getal daarin staat, als het binnen de kolom maar uniek is.
Vrije nummers hoger dan het hoogste uitgegeven nummer worde door comprimeren vrijgegeven.
Het hoogst mogelijke autonummer in Access 2003 is 2.147.483.647, het nummer dat jij aangeeft (483.000.000.000) is dus niet mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan