Id van ene tabel naar verbruikstaat kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

voor onderhoud aan machines wil ik een verbruikstaat maken van gebruikte onderdelen.

in een tabel Werkzaamheden leg ik al het uitgevoerd onderhoud vast mbv een formulier, nu wil ik op dat formulier via een button een formulier laden met alle beschikbare onderdelen, of via keuzeinvoervak waarop de onderdelen geselecteerd worden met het verbruikte aantal.
Om later te kunnen zien bij welk onderhoud welke onderdelen gebruikt zijn moet het werkzaamhedenID in de verbruikstaatregels vastgelegd worden.
Hoe kan ik hiervoor zorgen?

(er kunnen meerdere onderdelen gebruikt worden, dus op iedere regel moet dan het werkzaamhedenID ingevuld worden)

Alvast bedankt.

Ik snap je vraag niet helemaal, en zo te zien ben ik niet de enige gezien het aantal antwoorden :). Wat ik begrijp is dat je een tabel Onderhoud hebt, en dat je hierbij de verbruikte materialen wilt bijhouden. Lijkt mij logisch. Ik zou daarvoor een subformulier geburiken, zeker geen los formulier dat je apart start. En een keuzelijst doet ook niks. Maar een subformulier (en dus een gekoppelde tabel) daarentegen wél. Daarop kies je met een keuzelijst (daar wel) een artikel, en vul je het aantal gebruikte onderdelen in. In de vooraadtabel moet dan het aantal beschikbare onderdelen met hetzelfde aantal worden verlaagd, maar dat is simpel op te lossen. Omdat je het aantal uit de voorraad altijd kunt berekenen/ophalen, kun je dat ook in de keuzelijst laten zien. Sterker nog: ik zou de keuzelijst filteren op onderdelen waarvan het aantal > 1 is, zodat je geen onderdelen kunt pakken die je niet hebt. Een database is wat dat betreft een stuk geduldiger dan een magazijn :).

haha daar heb je inderdaad gelijk in, zie nu inderdaad dat het op deze manier werkt.
ga ik weer mee aan de slag bedankt voor het meedenken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan