dag.
ik had een code om de id van een hd te lezen, nodig.(in vb6)
Ik heb op internet een (goed werkende) voorbeeldje gevonden.
Echter de gevonden voorbeeld-code leest automatisch de Drive waar
het programma wordt gerund.
Bv.
Als ik vb heb op c:\ en ik de programmatje draai, dan wordt automatish het ID nummer van C: getoond.
Ik heb geprobeerde een textbox als input te gebruiken om de id van een gewenste drive te lezen maar het lukt mij niet.
Dus: als ik in textbox1 C ingeef dan zou het id van C getond worden. Als ik in tekstbox1 D ingeef dan zou de id nummer van D getoond , enz.
kan iemand een aanpassing van volgende code kunnen geven?
dank. satriano
ik had een code om de id van een hd te lezen, nodig.(in vb6)
Ik heb op internet een (goed werkende) voorbeeldje gevonden.
Echter de gevonden voorbeeld-code leest automatisch de Drive waar
het programma wordt gerund.
Bv.
Als ik vb heb op c:\ en ik de programmatje draai, dan wordt automatish het ID nummer van C: getoond.
Ik heb geprobeerde een textbox als input te gebruiken om de id van een gewenste drive te lezen maar het lukt mij niet.
Dus: als ik in textbox1 C ingeef dan zou het id van C getond worden. Als ik in tekstbox1 D ingeef dan zou de id nummer van D getoond , enz.
kan iemand een aanpassing van volgende code kunnen geven?
dank. satriano
Code:
Public Declare Function GetVolumeSerialNumber Lib "kernel32" Alias "GetVolumeInformationA" (ByVal lpRootPathName As String, ByVal lpVolumeNameBuffer As Long, ByVal nVolumeNameSize As Long, lpVolumeSerialNumber As Long, ByVal lpMaximumComponentLength As Long, ByVal lpFileSystemFlags As Long, ByVal lpFileSystemNameBuffer As Long, ByVal nFileSystemNameSize As Long) As Long
Public Function VolumeSerial(DriveLetter) As Long
Dim Serial As Long
Call GetVolumeSerialNumber(UCase(DriveLetter) & ":\", 0&, 0&, Serial, 0&, 0&, 0&, 0&)
VolumeSerial = Serial
End Function
MsgBox VolumeSerial("C")
Laatst bewerkt: