ID van record word weergegeven i.p.v. waarde veld ernaast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymin

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Ik heb een tabel met [ID] en [werkzaamheden]

Deze worden gebruikt in een andere tabel [opdrachtregels] waarbij o.a. kan worden gekozen uit de kolom [werkzaamheden] dit gaat in de tabelweergave goed.

Nu wordt er een middels een toevoegquery een andere tabel [factuurregels] gevuld, waarbij ik heb aangeven dat de waarde uit het veld [werkzaamheden] moet worden gebruikt. Echter wordt het veld [ID] door de toevoegquery overgenomen in de tabel op de postitie van werkzaamheden.

Ik zie vast iets over het hoofd, iemand enig idee? :confused:

Waarom zou je het veld [Werkzaamheden] willen overnemen? Het lijkt mij juist prima dat-ie het ID veld opslaat. Dit i.v.m. de Koppelingen (en referentiële integriteitcheck) tussen de tabellen.

omdat in de uiteindelijk factuur (rapport) nu een getal staat [ID] i.p.v. bijvoorbeeld "vergadering bijwonen"

In de factuur moet je dan ook nog een koppeling maken tussen [factuurregels] en [werkzaamheden].
In beginsel heb je zelden herleidbare gegevens nodig in je gekoppelde tabellen, als je de tabellen correct aan elkaar koppelt, kun je in de bron van rapporten en formulieren de gekoppelde tabellen opnemen, en de gegevens gewoon tonen/afdrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan