IDE-apparaten worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boonierat

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2005
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuw moederbord gekocht, een ASRock K7VT4A Pro, met een AMD Athlon 3000+ CPU (512MB DDR-400 RAM, GeForce FX5200 AGP vga-kaart).
Nu wil dit bord mijn IDE-apparaten niet herkennen (2x HDD, een CD-ROM en een DVD-brander). Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- de CMOS resetten
- de IDE-kabels vervangen
- de IDE-apparaten jumperen als master/slave ipv cable select
- in de BIOS handmatig de apparaten toewijzen

Is er iemand die bekend is met dit probleem? Ik heb namelijk het idee dat het aan dit merk ligt, omdat ik dit ook al eens met een K7VT6 moederbord heb gehad van dezelfde producent.

Iemand enig idee?
:confused:

En wat als je in de bios op automatisch IDE-apparaten vinden klikt? Heb je al es met 1 IDE-apparaat apart geprobeerd:) Als het nu bij een bepaald apparaat weer neit lukt, kun je die es testen in een andere pc en kijken of die daar werkt:thumb:

Dat heb ik al geprobeerd. IDE staat op automatisch, en de HDD's en DVD-brander zitten nu in de pc waarop ik dit antwoord zit te tikken, dus daar zal het ook niet aan liggen...
Als ik de CD-spelers handmatig op CD/DVD zet in de BIOS, krijg ik, als ik vervolgens opstart, de melding "ATAPI Incompliant", oftewel volgens het moederbord zijn het geen ATAPI-apparaten :confused:

Het rare is dus, dat ik dit nu twee keer achter elkaar met een ASRock-bord heb, maar op internet lees ik niets dan goeds over die borden...

:8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan