Ide/ata op sata2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkle

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
1.) goed men vraag was ik heb een moederbordje gekocht alles erop enzo maar ik heb nog een oude hdd ide/ata en men moederbord ondersteunt sata2 zou ik eventueel men ide/ata op 1 of andere manier eraan kunnen kopellen? zodat ik niet alles moet gaan backuppen en op dvd's te gaan plaatsen?

2.) men 2e vraag was ik heb maar 1 ide/ata slot op men moederbord is dit normaal welke is de sata2? hoe ziet die eruit?

dank bij voorbaat, degene die dit leest probeer zo snel mogelijk te reply-en ik zou graag morgen achter men andere stukken gaan ;-), bedankt

Er zijn gewoon verloopstukjes te koop om je IDE schijf op een SATA poort aan te sluiten, een zgn. converter.

Je tweede vraag begrijp ik niet zo goed.

Er zijn gewoon verloopstukjes te koop om je IDE schijf op een SATA poort aan te sluiten, een zgn. converter.

Je tweede vraag begrijp ik niet zo goed.

normaal heb je 2 ide/ata poorten 1tje voor cd dvd drives en 1tje voor je hdd's wel ik heb maar 1tje gebruik ik die voor men hdd of men dvd cd drives, als ik die voor men cd dvd drives moet gebruiken waar staat men 2e poort of hoe ziet die sata2 poort eruit :p

Dat staat toch gewoon in de handleiding die je bij het bordje gekregen hebt met daarbij uitleg hoe je het moet aansluiten en installeren???

Antwoord op je tweede vraag. Tegenwoordig is het normaal dat er maar 1 of zelfs geen IDE controller/aansluiting aanwezig is.

Op de volgende afbeelding zijn de bredere aansluitingen de IDE aanslutingen:
ide-mb.gif

Ter info, die smallere is voor de floppy drive.

De rode en zwarte aansluitingen op de volgende afbeelding, zijn SATA aansluitingen:
board_sata.jpg

goed nu weet ik meer :p ja srry ik ben een beetje oldskool eh :p ik ken veel van pc's maar de nieuwe dinge moet ik opnieuw onder de knie krijgen ;) tog bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de "quote" (citaat) verwijderd uit jou bericht. Als je direct op iemand reageerd, hoef je niet het hele bericht te citeren. Gebruik dan de knop "Reageer op vraag" in plaats van de "Quote" knop.:)

PS
Voor ik het vergeet, welkom op Helpmij.:)

Laatst bewerkt:
haha geen probleem ik ben gewoon van quotes te gebruike maar zal het onthouden voor volgende keer, en dankuwel voor de welkom :p ik zal men best doen mensen te helpen en zij mij :D

Zit er tegenwoordig nog maar 1 ide controller op het moederbord? Als ik het goed gelezen heb.

Ik word ook bejaard vrees ik.:o

Je hebt ook DVD writers met een SATA aansluiting, die worden ook steeds populairder, wat moet je anders met 8 SATA poorten.:)

En je bent zo oud als je je voelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan