IDE cdspeler in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinnnnnn

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hey mensen,

Ik heb gisteren mijn Vista van mijn pc gegooid en vervangen door Windows 7. Werkt perfect, alleen kon ik de originele drivers niet meer gebruiken en moest ik op zoek naar drivers die wel geinstalleerd konden worden.

Ik heb 4 sata-kanalen, en die werken allemaal zoals het hoort (waaronder een dvd brander). Verder heb ik ook nog een dvd speler die via IDE (PATA) aangesloten is. Ik merk echter dat bij apparaatbeheer steeds een fout apparaat wordt weergegeven: soms een verwisselbare schijf, soms een cdspeler, maar die kan niet worden gelezen (ook al stop ik er een cd in). Mss nog handig: in apparaatbeheer zie ik bij de IDE/ATA ATAPI controllers niest van IDE staan, vreemd want hij geeft wel steeds alternatieven: een verwisselbare schijf,...
Trouwens...als ik mijn bios opstart vindt hij de juiste cd speler, het is dus ergens softwarematig niet ok!

Ik heb een J-Micron driver via internet geinstalleerd, maar blijkbaar de foute? Wat voor driver heb ik hiervoor nodig?

Handig om te weten: ik heb een P5K moederbord, en maak gebruik van de J-Micron JMB36X.

Weet er iemand welke J-Micron-driver nodig heb om te installeren op Windows 7 die EN sata EN ide ondersteund? De meeste versies die ik geinstalleerd heb lopen tijdens de installatie vast en geven een foutmelding (ivm besturingssysteem).

Of zou er een ander probleem dan de driver zijn?

Bedankt!

-Kevin.

Heb je de chipset driver voor je moederbord geïnstalleerd?

Op mijn p5K heb niet niets extra's moeten doen hoor, IDE brander werkt standaard probleemloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan