IDE controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
ik heb een IDE controller aan geschaft voor een derde harddisk.
HD is goed aan gesloten en staat op slave en de kabel zit in het eerste slot van de IDE contr.
Het lukt mij met geen mogelijkheid om de drivers van de IDE controller geinstalleerd te krijgen,na het opnieuw opstarten krijg ik te lezen dat windows hersteld is van een ernstige fout:confused: .
De harddisk is ook in geen velden of wegen te bekennen,dus vraag ik mij af of ik soms wat in het bios moet instellen???
Wie weet raad????

grtzzz jos

Bezit de IDE Controller geen eigen bios, kun je zien tijdens opstarten.

hiephoi SJJ,
ja de IDE controller bezit een eigen bios maar tijdens het opstarten is het zo weer weg dus geen tijd om het goed te lezen.
Moeten we hier de fout(en) zoeken??

grtzzz jos

Wat voor merk en Type IDE Controller is het? als het goed is staat het in de installatie aanwijzing hoe je er in komt.

Als ik het goed heb moet je drive als MASTER ingesteld worden.

Laatst bewerkt:
het is een promise ultra 133 tx2 ik heb de gebruiks aanwijzingen maar in het engels en daar mijn engels niet zo bijster is.......heb ik n probleem.
:o :o

Harddisk als Master.
80 aderige flatkabel op IDE 1
Gebruikje Winxp?
Drivers van diskette geinstalleerd?

harddisk staat op slave,eerste HD staat op master,tweede HD staat op slave dus de laatste die ik er nu in heb zitten staat ook op slave...lijkt me logisch toch.
80 aderige kabel zit op IDE 1
win xp prof met sp 2
drivers geinstalleerd van diskette,krijg bericht dat windows het afraad maar volgens de handleiding moet je gewoon doorgaan en als dat achter de rug is start de comp. opnieuw op en dan begint het gelazer...ernstige fout bla bla bla.
grtzz jos

Wat voor foutcode geeft die aan?

Al in de bios geweest tijdens opstarten F6?

Laatst bewerkt:
hieperdepiep,
he he het werkt hij stond op slave zoals ik verwachtte dat het zo moest staan maar ik las in een van jou antwoorden of dat ie op master stond.
Jumper op master gezet,drivers opnieuw geinstalleerd en voila hij draait met het systeem mee.
Nu ben ik in de hel beland....hij geeft aan dat de HD geformatteerd moet worden maar er staan een 50 tal recente films op geparkeerd plus verschillende backups en tig duizend muziek bestanden. WAT NU???

grtzz jos

Op zich wel logisch Outlaw, als je een nieuwe controller plaatst, dan gaat de volgorde ook als het ware opnieuw lopen, mooi dat het werk.
Ik moet ook maar eens zo'n ding kopen, was hij duur als ik vragen mag??

Geplaatst door outlaw36
hieperdepiep,
he he het werkt hij stond op slave zoals ik verwachtte dat het zo moest staan maar ik las in een van jou antwoorden of dat ie op master stond.
Jumper op master gezet,drivers opnieuw geinstalleerd en voila hij draait met het systeem mee.
Nu ben ik in de hel beland....hij geeft aan dat de HD geformatteerd moet worden maar er staan een 50 tal recente films op geparkeerd plus verschillende backups en tig duizend muziek bestanden. WAT NU???

grtzz jos

Vreemd ik doe dat regelmatig als ik voor iemand anders een systeempje in elkaar steek , hang ik de HD er bij mij in om de data er af te halen , nog niet zoiets meegemaakt.

hoi,
ik heb er 35 eurie voor betaald en ben ff gaan neuzen op internet en kwam prijzen tegen van plusminus 75 euro. Kan misschien liggen aan het feit dat er geen doos bij zat want ik begon gelijk te mekkeren daarover en na wat overleg in die zaak (ik heb al genoeg gekocht daar) kreeg ik m mee voor 35 eurie.
yo bandit123,die topic had ik gesloten omdat ik nog niet zeker wist of ik een IDE controller aan zou schaffen ja ofte nee, en de vraag was niet 100% relevant met dit klein probleempje. ;)
Ik sluit deze topic af...bedankt wederom voor alle goede suggesties en antwoorden.

grtzzz jos

yo bandit
ik wist niet dat als je een HD via een IDE controller in je systeem plaatst dat je dan wederom die HD moet formatteren. Aldoende leert men.

ojee.......de Harddisk geeft maar 31,4 Gb aan terwijl het een 160Gb schijf is rara hoe kan dit????:evil:

Je zult even in de bios moeten kijken (f6) of je drive er goed in staat met Ultra dma 6.

hoi sjj,
tijdens opstarten staat de drive er goed in maarrrrrr met ultra DMA 5. Ik kom niet in het bios d.m.v. de f6 toets.hij start gewoon verder op.Suggesties???

Moet ultra dma 6 zijn kijk maar in de gebruiksaanwijzing anders ziet die de volledige grote niet.
Direct tijdens opstarten F6 direct in drukken staat er ook in.

hoi,
f6 lukt niet ,start dan op in keuze menu voor veilige modus 10 keer geprobeerd!!! moedeloos:confused:

Als ik de installatie voorschriften goed heb gelezen zal een schijf die LBA weergeeft alleen de volledige grote weergeven kijk even bij troubleshooting van de instalatie voorschriften daar staat het prezies beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan