Ide dvd speler op 'nieuw' moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amethyst

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Hallo,

Ik heb al enige tijd een nieuw moederbord, een P5N-D, en wil nu iAtkos installeren (= gepatchte OS X voor de PC). Probleem is mijn DVD-speler, die met S-ATA is aangesloten. Bij de installatie van iAtkos moet ik of een externe dvd speler via USB, of een USB-stick van 4GB+, of een PATA (=IDE) dvd speler gebruiken om vanaf te booten.

Nu heb ik een IDE dvd speler kunnen krijgen, maar mijn P5N-D heeft geen aansluiting daarvoor, maar wel voor een floppy speler. Ik hoor van mensen die wel een IDE dvd-speler hebben aan kunnen sluiten op de P5N-D. (zie http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=26579097 )

Omdat ik nog niet zo lang met computers loop te rotzooien weet ik niet hoe ik dat ook kan doen. Google was voor mij ook niet het antwoord :confused:

De vraag is dus:
Hoe sluit ik een IDE dvd-speler aan als ik geen aansluiting daarvoor lijk te hebben?
Of heb ik het verkeerd en is de aansluiting niet de floppy die naast de usb aansluitingen zit, maar zit die ergens anders?

Geen probleem je hebt een IDE (ATA) aansluiting op het moederbord.

idd, het staat er enkel wat raar op...
Het lijkt mij dat het naar de zijkant gericht is in plaats van omhoog.
(zie afbeelding)

heb de foto wat moeten inkorten, kon die anders niet uploaden...

Bijlagen

• mobo.JPG
    mobo.JPG
    82,8 KB · Weergaven: 53
Komt wel vaker voor, dat deze zo geplaatst is hoor.

toch, ik heb al veel moederborden gezien en nog geen enkel waar het zo geplaatst was. Maar op zich dus geen enkel probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan