IDE Harddisk Master en Slave 'none' probleem -> XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse184

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo, ik heb een computer met Windows XP. Nu heb ik een probleem. Voordat dit probleem kwam was ik Office 2003 aan het installeren. Toe bevrieste mijn cursor en toen kreeg ik een blue screen met daarop:kernel_stack_inpage_error. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart, en toen zij die Atapi boot error ofzo. Please insert your Windows disk of zo iets. Ik ben in de BIOS gekeken bij Master en Slave. Die stonden ingesteld op 'none'. Hoe kan ik dit weer instellen naar Master: hardeschijf en Slave: hardeschijf?

KAN IEMAND MIJ HELPEN?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet of er één of twee harde schijven in je computer zit(-ten). Zitten er twee in, dan is mogelijk de harde schijfcontroller op het moederbord kapot.
Wat je kan proberen om het probleem mogelijk te verhelpen is het volgende:
- Haal de stroom van je computer door de 220-kabel er uit te halen en ook alle stekkers van randapparatuur er uit.
- Maak de kast open.
- Kijk waar de platte knoopcel-batterij zit en verwijder die, maar let goed op hoe hij er in zit .....
- Wacht een paar minuutjes en plaats de batterij weer.

Wat er gebeurt is, dat het BIOS wordt 'gereset', doordat er geen stroom meer op staat.
Sluit alles weer aan en kijk of het probleem is verholpen.

Hallo vanveelen

Het probleem is inmiddels opgelost:
Ik heb een orginele rib kabel gekocht en de jumpers van de hard disk opnieuw ingesteld. Toen deed ie het. De rib kabel was aan de ene kant blauw en aan de andere kant zwart en had aan de rijkant een paarse zijkant.

Bedankt alsnog voor je hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan