ide hardeschijf niet benaderbaar in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
IK had een oude laptop waarvan bestanden af moesten.
daarvoor heb een usb to ide/sata adapter gekocht, vanmorgen binnen gekomen.
hdd aangesloten en werd alleen de 2 losse partitie's herkend maar de boot schijf van windows niet. dan geeft hij een melding of ik de schijf wil formarteren:confused:
wanneer ik wil booten lukt dat wel en herkent hij windows xp maar oplaatst geeft hij een bsod.dus hij is nog intact
maar waarom wil hij de windows schijf niet benaderen in windows 7 terwijl hij wel wil booten:evil::confused:

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

heb dit vanaf andere pc gedaan ook ditzelfde probleem:evil:

Heb het programma gedownload start nu op, nu ik ide hdd eraan heb is mijn pc enorm traag is dat normaal? Want wanneer is usb hdd loskoppel is hij weer super snel:shocked:
Is daar een logische reden voor?

oke het programma is opgestart en wat gaan we nu doen?:)

hier blijft hij maar staan duurt lang:(
moet ik blijven wachten of ...?

Volgens minitool zijn de partities goed.
Bij TestDisk verder gaan, proceed dus.

Maar denk dat je eerst een chkdsk /f dient uit te voeren via de cmd als admin.

Chdsk moet ik dan ook de partie letter invoeren anders controlleerd hij mijn hdd tog?:confused:
Ik voer cmd uit als administrator en dan typ ik de letter n:\ maar dit duurt vreselijk lang:( lijkt tog dat er is mis is met deze schijf in windows 7.

Laatst bewerkt:
Ik controlleer nu partie G: reparatie heb ik aangevind hdd blijkt besig te zijn maar nog geen groene voortgangsbalk:shocked:

De schijf is niet meer goed, eventueel UBCD gebruiken, staan voldoende schijftools op.
http://www.ultimatebootcd.com/

Maaar hoe kan het dan dat hij wel de andere 2 partitie kan lezen maar de bootschijf niet meer:confused:
Als de schijf niet goed meer is zou het dan ook verstandig zijn met met ubcd cloningdisk de gehele disk over te zetten op een nieuwe hdd?

Laatst bewerkt:
"De schijf is niet meer goed" kan inhouden dat de partitietabel niet meer goed is, of dat er een beschadigde sector aan het begin van de schijf staat waar die info in staat, verwonderlijk is wel dat hij wel wil booten in zijn eigen pc.

Met die UBCD is dat dacht ik wel mogelijk om te clonen.
En je kunt er diverse tools op loslaten, hij draait onafhankelijk van windows en miss zal het allemaal nu niet vertragen.

Ook die TestDisk staat erop waarmee je de partitietabel, als die juist is die gevonden is, weer terug kan zetten, dat is dan de reserve die de originele die miss niet goed is overschrijft.
Aan de linkerzijde op die site vind je allerlei voorbeelden hoe en wat je kunt doen.

Bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord.
Ik probeer deze en houd je wel op de hoogt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb nu EaseUS Todo Backup Home 5.0 Trial en ik heb een goede sata hdd in mijn pc hangen als doelschijf.
wanner ik het programma open en de opgevende partite aangeef krijg ik te zien dat hij niet als doelschijf kan worden gebruikt:shocked:
wat bedoelt het programma hiermee?

Kan hier niks mee

Geen idee, maar je gebruikt niet echt de adviezen, hoeft niet maar het wordt dan niet handig om te helpen.
Nu zit je weer in windows, doe de dingen vanaf die UBCD.

Ik heb nu dit.

588uren remain duurt nog wel ff laat pc vanacht maar ff aanstaan:)

Hij stond vanochtend op 47% heb ik ff geanuleerd want wauw proberen iets anders want,
met easeus partition master pro kan ik boot schijf gewoon benaderen en kan ik zien welke bestanden erin staan :shocked::shocked::shocked:

Ik snap er niks van!:shocked: ik probeer ubcd om daar nog wat te vinden.

Ach ja, ben je van de straat.
TestDisk kan ook de gevonden bestanden kopieëren naar een door jou bepaalde plaats, overigens.

Ik zit nu ubuntu 10.4:P kan nu overal bij:d
Goh had nie gedacht dat ubuntu oude bijna kapotte harde schijven nog kan benaderen dat windows zelfs dat niet kan:shocked:

Maar ik probeer de bestanden te kopiëren naar andere hdd.
Wens mij succes:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan