Beukenootje
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 feb 2007
Wie weet er nog iets van oude PC´s
Heb hier een Philips XT P3204 (NMS9100)
Er zit een MFM harddisk in, alleen de pc zegt geen HD aanwezig, dus waarschijnlijk stuk
Hij zeurt ook over de CMOS battery maar die kan ik nergens vinden.
Nu heb ik nog een ISA controller kaar met Floppy en HD controller (IDE)
Deze heb ik in de PC geplaatst met een oude IDE schijf en een Floppydrive (ide schijf is goed 240mb Seagate)
De Floppydrive doet het wel, maar nog steeds geen HD.
Ik heb wel de Gigantische controllerkaart voor de MFM drive en Floppy controller eerst uit het systeen getrokken.
Ook zat er nog een Tel.Modem in, jonge jonge wat een joekel, deze heb ik er ook uit getrokken.
Hoe krijg ik die HD nu aan de praat.
Ik wil de PC gebruiken om Eproms proberen te programmeren, en dat wil ook wel vanaf de floppy, maar vanaf de hd gaat wat makkelijker.
zie het wel,
Henk.
Heb wat ontdekt
Als ik zonder Bootdisk opstart krijg ik PHILIPS ROM BIOS 25/01/88 - RELEASE 1.5
Operating System not found, please restart
Als ik na deze melding niet restart maar ? intyp dan krijg ik allemaal commando's die ingevoerd kunnen worden
1 daarvan is VER en dan krijg ik: PROM MONITOR VERSION 851111
Wie weet wat ik daarmee kan.
Er staan nog veel meer commando's maar die ga ik nu niet allaal intypen.
Maar het lijkt mij dat ik hiermee de HD kan benaderen, maar dit is voor mij acadabra.
Henk.
Heb hier een Philips XT P3204 (NMS9100)
Er zit een MFM harddisk in, alleen de pc zegt geen HD aanwezig, dus waarschijnlijk stuk
Hij zeurt ook over de CMOS battery maar die kan ik nergens vinden.
Nu heb ik nog een ISA controller kaar met Floppy en HD controller (IDE)
Deze heb ik in de PC geplaatst met een oude IDE schijf en een Floppydrive (ide schijf is goed 240mb Seagate)
De Floppydrive doet het wel, maar nog steeds geen HD.
Ik heb wel de Gigantische controllerkaart voor de MFM drive en Floppy controller eerst uit het systeen getrokken.
Ook zat er nog een Tel.Modem in, jonge jonge wat een joekel, deze heb ik er ook uit getrokken.
Hoe krijg ik die HD nu aan de praat.
Ik wil de PC gebruiken om Eproms proberen te programmeren, en dat wil ook wel vanaf de floppy, maar vanaf de hd gaat wat makkelijker.
zie het wel,
Henk.
Heb wat ontdekt
Als ik zonder Bootdisk opstart krijg ik PHILIPS ROM BIOS 25/01/88 - RELEASE 1.5
Operating System not found, please restart
Als ik na deze melding niet restart maar ? intyp dan krijg ik allemaal commando's die ingevoerd kunnen worden
1 daarvan is VER en dan krijg ik: PROM MONITOR VERSION 851111
Wie weet wat ik daarmee kan.
Er staan nog veel meer commando's maar die ga ik nu niet allaal intypen.
Maar het lijkt mij dat ik hiermee de HD kan benaderen, maar dit is voor mij acadabra.
Henk.
Laatst bewerkt: