ide kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
ik vraag me af wat nu de beste manier van plaatsing van de kabels is. ik heb 1 ide kabel zoals ze vroeger waren 39draden ofzo en 1 met meerdere voor de snellere hd's.
ik heb nu de oude kabel alleen op mijn gewone cdrom staan en de nieuwe kabel vanaf me mobo naar de hd en dan door naar me brander.
is dit de beste manier of is het anders beter en sneller?
bedankt voor de reactie's.
groet rene

Ik zou de 40-aderige kabel aansluiten op de cd-Rom en de brander. De 80-aderige kabel op de HD. Let wel, voor de cdr en brander (master en slave).

ja dat zou jij doen, maar ik wil ook graag weten waarom. is de overdracht met de 79aderige kabel niet beter dan voor de hd overdracht naar de brander?
ik wil best aannemen waarom jij dat zou doen, maar mijn vraag is waarom?
groeten rene
ps. bedankt voor je reactie

De 80 aderige kabel zorgt voor betere prestaties omdat UDMA-66 en hoger alleen werkt als je deze kabel gebruikt. Van de 80 aders zijn er 40 data etc aders en de rest is voor afscherming.

Geplaatst door pionok
ja dat zou jij doen, maar ik wil ook graag weten waarom. is de overdracht met de 79aderige kabel niet beter dan voor de hd overdracht naar de brander?
ik wil best aannemen waarom jij dat zou doen, maar mijn vraag is waarom?
groeten rene
ps. bedankt voor je reactie

Voor CD stations,speelt het geen piano, of het nu een 40-aderige is, of een 80-aderige. Ik zet zowiezo altijd de CD stations op IDE 2. De HD(s) op IDE 1. Als uw HD hoger of gelijk aan UDMA-66, MOET je een 80-aderige gebruiken. (Zie bericht van tiborv). Je kan dan ook nog best een ronde IDE kabel gebruiken. Die zijn dubbel afgeschermd. Hopelijk ben je hier iets mee.

@tiborv :thumb:

wat houdt die udma 66 in dan. ik heb een western digital 10gig.

De snelheid waarmee de schijf data kan ontvangen en verzenden UDMA 66 is 66Mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan