ide kabels coolermaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
ik heb vandaag nieuwe IDE kabels van coolermaster gekocht. Zo van die ronde zilvere. Ik sluit ze aan en mijn mobo zegt dat ze/hij :) geen verbinding meer kan krijgen met HDD/CD-RW/DVD. Voor mijn floppy heb ik ook zo'n kabel gekocht maar die werkt wel (floppy kabel natuurlijk). Ik heb de kabels goed aangesloten. Jumpers staan goed. Dus ik weet niet wat er ******** zou schelen. Ik sluit daarna mijn oude kabels weer aan en alles werkt normaal.

Weet je zeker dat je de kabel goed aansluit? De blauwe connector (als die er is) op het moederbord, gekleurde kant van de kabel op pin1 enz?

ja, blauwe stekker op mobo. Maar wat bedoel je met gekleurde kand op pin 1. Ja kunt zo'n kabel toch maar op 1 manier aansluiten?

Niet altijd..

op de kabels staat ATA, is dit van belang? want volgens mij is ata iets dat met de harde schijf te maken heeft.

ATA is de standaard, perfect dus.

elke keer ik mijn oude kabels aansluit werkt het. Maar met mij nieuw nie. Wel wanneer ik enkel mijn HDD aansluit werkt het ook, maar dan heb ik geen andere drives

Kan je even je situatie beschrijven, dus bijvoorbeeld:

Kabel 1; master: HDD, slave: CDRW
Kabel 2; master: DVD
Normaal gezien is de middelste connector (grijs) van de kabel voorzien voor de slave en de uitsterste connector (zwart) voor de master. Is dat ook zo?

aan IDE 1 sluit ik mijn harde schijf aan (prim master)
aan IDE 2 sluit ik mijn dvd en cd-rw aan (sec master en sec slave)

wanneer ik enkel aan IDE 1 mijn harde schijf aansluit met kabel coolermaster werkt pc .
wanneer ik daarna ook met kabel coolermaster mijn sec master en slave aansluit aan IDE2 wordt mijn harde schijf niet meer gevonden.

zo, dit is denk ik alles wat er over het probleem te zeggen is.

ah ja Steve, de beschrijving van de kabel klopt volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan