ide raid pci card

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heb in een win 98 systeem (500 mhz, 256 mb) een 340R ide raid 133 pci card gestopt. Het is nu zo verdeeld dat vanuit het moederboard de harde schijven (2) en cd speler en brander komen en dat er op de nieuwe card een interne zip drive geplaatst is. Maar nu krijg ik bij het opstarten de melding Press F3 to start Raid step. Maar als ik op F3 druk gebeurt er niets. En daarna geeft ie aan dat ie een aantal devices niet kan vinden en uiteindelijk de iomega (zipdrive) wel. Daarna start de comp goed op en kan er gewoon gewerkt worden. Maar hoe krijg ik nu die foutmelding over raid weg?

Moet er op dat RAID-kaartje geen harddisks worden aangesloten?

MOET? Weet ik niet... ik heb de zipdriver erop gedaan en die werkt nu goed..

Eigenlijk gebruik je em dus niet maximaal omdat ie daarvoor niet bedoeld is:

RAID
Redundant Array of Inexpensive Disks. Een cluster van meerdere normale harde schijven met een aparte controller. Het gehele systeem wordt vanaf de PC als één harde schijf gezien. De intelligente controller zorgt er echter voor dat de data naar meerdere fysieke schijven wordt geschreven (redundantie) en er kan een snelheidswinst geboekt worden door het lezen en schrijven van meerdere harde schijven tegelijkertijd. Als het goed is, is het systeem zodanig opgezet, dat bij het uitvallen van één van de schijven er alleen een melding wordt gegeven en er geen data verloren gaat

Bron: Computerwoorden.nl

Hoe adviseer je m dan te gebruiken?
Ik dacht: vanuit het moederboard 2 harde schijven (want dat werkt sneller???) en 2 cd spelers/brander... en dan alleen een losse zip... Maar ik sta open voor elke suggestie ter verbetering..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan