IDE/SATA gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

damgood

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
hallo als ik mijn computer opstart dan krijg ik na 2 minuten ongeveer een medling dat er een probleem is met IDE/SATA schijf ofso ongeveer. ik krijg ook een melding van iets van windows 7 met heel veel fouten in het systeem. als ik dan oplossen klik moet ik betalen om de fouten te herstellen :shocked: ik kan dit allemaal negeren maar na 3 x meldingen valt de computer uit en zie je mijn scherm 6000x naast mekaar in het beeld. dan start hij weer overnieuw op en begint alles opnieuw. ook is mij schijf-C helemaal leeg. Ik denk volgens de berichten die ik gelezen heb dat ik een nieuwe IDE of SATA moet hebben toch? of een nieuwe schijf-C? Ik heb hier nog een oude computer staan kan ik daarvan een IDE of SATA gebruiken? en ik hoef niet mijn gegevens terug want die heb ik op een externe harde schijf gezet en die kan je nog wel vinden in de computer. hoe los ik dit op????

Kun je een screenshot of foto maken van de foutmeldingen?

Het klinkt als malware.

maleware he ? hoe los ik dit op en een screenshot kan ik misschien wel maken maar ik heb nu de schermpjes voor me. de fout melding zegt : Hard Drive Failure
the system has detected a problem with one ore more installed IDE / SATA hard disks. it is recommended that you restart the system.
advanced system care pro heeft een soort report gemaakt en ik heb 2 rode vakjes bij start UP : scvhost.exe added by AGENT-DSF TROJAN!. . staat bij 1 vakje.
de ander zegt
start up . svchost.exe added by the DELF-UX TROJAN met nog wat tekst.
ik heb nog meer scans uitgevoerd en volgens uniblue registry booster die de svchost zou maken heb ik 200 fouten 15 opgelost nog iets van 190 over om meer op te lossen moet ik betalen voor dat programma. het programma dat ik krijg bij het opstarten heet windowsrepair die vind 5 errors
1. hard drive doesent respond to system commands
2. boot sector damaged
3. read time of hard drive clusters les than 500ms
4. bad sectors on hard drive or damaged file allocation table
5. 35% of HDD space is unreadeble

ook krijg ik een melding dat catalyst control center niet werkt.

dit is alle info die ik kan geven van de meldingen helpmij a.u.b als het nodig is kan ik wel screenshots van de meldingen maken.

Ja klinkt allemaal als zware malware.

In ieder geval:
- Geen nieuwe schijf kopen
- Niet betalen!

Deze programma's zijn Scareware, ze proberen je te laten schrikken zodat je betaalt om deze "nep problemen" te laten oplossen.
Draai eens housecall: http://housecall.trendmicro.com/ daarmee verwijder je de ergste virussen & malware.

Laat weten waar je pc hierna nog last van heeft, dan ondernemen we verdere stappen.

Oke ik heb op internet verder gezocht en kwam op het programma MalWare Bytes Anti-Malware uit. ik heb dat mijn computer laten scannen het programma vond wel 1100+!infecties. Ze zijn allemaal verwijderd. Toen de computer opnieuw opstarte was nogsteeds me bureaublad leeg. ik heb bij mapoties gekeken en daar stond alles op verborgen. nu is alles weer terug. :) het anti-malware programma vond net nog maar 4 infecties ookweer verwijderd. en de housecall vond er nogmaar 3 ook weer verwijderd en opnieuw opgestart. nu is (bijna) alles weg denk ik.

Problemen nu nog:
Alle mappen etc zijn doorzichtig die verborgen waren.
Windows is niet legitiem

De windows niet legitiem kan ik wel negeren maar enige oplossing hiervoor?
Ik wil mijn PC nu graag 1 goede antivirus programma liefst eentje die gratis is
En hebben jullie of Mr_fixit enig tips of programma die mij in toekomst kunnen beschermen en dit voorkomen?

Mr_Fixit HEEL HEEL erg bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan