IDE schijf uitlezen via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
kan ik met mijn laptop een interne harde schijf van een desktop inlezen??? Eventueel door tussenkomst van een ander apparaat...

Je kunt de 3,5" HDD inbouwen in een externe behuizing en dan via USB aansluiten op de laptop

Dit is mogelijk door een router te gebruiken of je laptop met een netwerkkabel op de dekstop pc aan te sluiten. Je kiest bij eigenschapen van de betreffende harde schijf "delen"

Waneer je de desktop en laptop aan je netwerk (standaard mshome) toevoegd en op je laptop mijn netwerklocaties selecteer krijg je de gedeelde schijf daar te zien. Kan zijn dat je eerst je laptop naar pc's in je netwerk moet laten zoeken.

Dit is mogelijk door een router te gebruiken of je laptop met een netwerkkabel op de dekstop pc aan te sluiten. Je kiest bij eigenschapen van de betreffende harde schijf "delen"

Als hij netwerk zou hebben, kan hij ook kijken op de pc zelf:confused: , zou het kunnen, dat die schijf niet werkt? of dat hij er niet meer op zou kunnen komen?

TS,
Een andere, gewone PC, van vriend, buren etc, zal een handigere optie zijn, zo ook het gebruik van UBCD , of de XP cd, opstartflop met repairtools, etc, etc.

Laatst bewerkt:
Als hij netwerk zou hebben, kan hij ook kijken op de pc zelf:confused: , zou het kunnen, dat die schijf niet werkt? of dat hij er niet meer op zou kunnen komen?

Een andere, gewone PC, van vriend, buren etc, zal een handigere optie zijn, zo ook het gebruik van UBCD , of de XP cd, opstartflop met repairtools, etc, etc.

Ik snap je vraag niet echt...

Als hij een netwerk aan kan leggen, kan hij toch via die pc op die harde schijf komen.:confused:

En de rest is voor de TS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan