IDE -----> Serial ATA Help mij en mijn bestandjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
hallo,
mijn pc is nu al een 10 jaar oud, dus bolle capacitoren zijn niet uitgesloten,
dat was het geval, heb alles weggekapt naar iemand die probeerde de pc te verbouwen, niet geluk, maar ik had de hdd nog.
dat ids natuurlijk IDE of zoon twadde dn bestaat er een ide of zoontwadde converter naar serial ata?
help mij en mijn bestanden!
:love::eek::o

Ik heb deze http://www.conrad.at/ce/de/product/993659/Manhattan-Hi-Speed-USB-20-auf-SATAIDE-Adapter , is wel wat duurder dan die van @RogerS maar werkt perfect! Heeft ook een eigen netstroomadapter.
Ik denk dat in dit geval goedkoop duurkoop is.

die link die je gaf, goed, maar die adapter heeft een engelse stekker, bestaat dat ook in de 'normale van bij ons' -stekker, zoon eentje zoals we kennen in belgië en nederland, hebben z edie eenvoudige ide--->sata of usb converter dan ook bij d eplaatselijke pc boer? ik heb reeds een Molex splitter aangekocht, dat heb ik dus niet nodig

ik wete dat d einfo wat leek op dat van een analfabeteman, maar ik hoop dat je het begreep, sorry daarvoor

Laatst bewerkt:
Hang die HD in een andere pc, dan ben je ook van het geneuzel van een adapter af.
Een nieuwe mobo heeft meestal nog wel minimaal 1 ide aansluiting aan boord.

Hang die HD in een andere pc, dan ben je ook van het geneuzel van een adapter af.
Een nieuwe mobo heeft meestal nog wel minimaal 1 ide aansluiting aan boord.
bij mijn ATX moederbord(foxconn g45m)

heb ik alleen floppy aansluiting:o

De allernieuwste moederborden hebben alleen nog maar sata.
Geen ide meer,geen floppy meer en zelfs ps2 is ver te zoeken.
Beetje meegaan met de tijd,zou ik zeggen.

dan neemik ofwel die rode kaart van VDK_P of die ide---> usb/sata converter cable

De afbeelding op de site is out of date, de adapter die ik erbij heb kun je gewoon in de contactdoos pluggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan