Ide slave no detected

Status
Niet open voor verdere reacties.

vangelder2

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Als ik me pc opstart krijg ik te zien dat hij geen hdd vind. Als ik naar me bios ga staat er bij sata 3 wel mijn hdd. Maar ide slave not detected. Wat kan ik doen zodat hij weer werkt?

Kwam dat zomaar (deze melding?) of er is een gebeurtenis aan voorafgegaan? (al dan niet door jou geïnitieerd). Deze melding komt m.i. namelijk niet 'zomaar' opeens uit de lucht 'vallen'.

Daarnaast, het systeem meldt een probleem met een IDE apparaat en een SATA schijf is geen IDE apparaat. Even voor jouw beeldvorming : een IDE apparaat is middels zo'n hele brede platte kabel op het moederbord aangesloten en een SATA apparaat is middels een 'normaal' snoer aangesloten. (Vergelijkbaar snoertje als een normaal -mogelijk wat dunner- 220v elektriciteitsdraadje).

Enigste wat ik me kan bedenken is dat me internet even paar minuten weg was terwijl ik wel nog internet had op me ps3. Toen had ik hem uit gedaan omdat ik weg moest en toen ik hem weer aan wou doen kreeg ik het.

Bij de Bios staat letterlijk van IDE slave not detected. En dan heb ik Sata 1, 2,3,4 En alleen bij Sata 3 is er één detected wat ook logisch is omdat ik één hdd heb. Maar als ik Sata 3 opent dan stond er dat hij in Sata 4 zat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan