ideaal temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisbuys

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Berichten
6
Ik zit nog altijd met serieuze problemen ivm dat met mijn processor te warm wordt.

Ik heb een athlon XP 2400+
512 MB SDram
elite ECS K7S5A moederbord
GeforceFX 5200 grafische kaart
een samsung TCcorps dual layer DVDrwriter
een belkin wireless PCI netwerkkaart
een maxtor 160 GB harde schijf

Wat is de ideale CPU temperatuur ongeveer voor deze configuratie??
Tot welke temperatuur is het normaal dat hij gaat bij "zware" processen zoals divx films afspelen of soms eens unreal tournament 2004 te draaien?

als ik van die dingen doe bevriest hij bij 72-74°...
 
40 a 50 graden zou ik zeggen.
Alhoewel mijn pentium 4 3.4 ghz pieken kent tot 73 en bij vollast met volle cpu koeler erop op 63 graden staat. en bij gewoon gebruik dus constant op 60. Volgens gsc zijn dit normale temps. Maar jouw cpu heeft heel wat minder ghzjes en zou dus minder warmte mogen produceren en beter gekoelt moeten worden. Staat de koeler er vast en niet te dikke laag koelpasta gesmeert? Is de koeler voldoende
 
45 tot 55 graden is ok.
72 lijkt me veel.
Heb je voldoende koel-pasta (NIET TE VEEL) tussen cpu en koelblok zitten?
Juiste koelblok, met juiste ventillator?
Voldoende ruimte in de kast?
Ernstig overklokt?

Eventueel een systeemkast ventillator bijplaatsen.
 
welke koeler zit er op
zit hij niet vol stof,werkt hij nog wel naar behoren

cpu bij mij is nu 35°
72 is gewoon de limiet bijna
 
wel ik heb hem al helemaal ontstoft, al veel trouwens.
Het is gewoon de cooler die bij de CPU zat... dus die zou toch moeten volstaan en afgesteld zinn op mijn cpu??
 
dus was het vroeger beter? Wat heb je juist onstoft even op de koeler geblazen of je de koeler er ook afgenomen en het koelblok ook gereinigt.
 
ik heb de koelvinnen helemaal ontstoft en de ventilator van de processor gehaald en nieuwe koelpasta gesmeerd...

Ik heb de problemen nu al 3 maanden, daarvoor was er niet aan de hand
 
Nieuwe koelpasta "gesmeerd", heb je ook de oude eerst goed verwijderd en maar een heel klein beetje nieuwe pasta op de "Core" van de processor gedaan?
 
Niet teveel koelpasta anders gaat de processor geissoleerd worden. Normaal word iets gezegt van een rijstkorrel of drie.
 
hoeveel graden heeft hij als pc pakweg 5 minuten aanstaat:(
 
hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem met AMD Athlon XP 2000+, 1670 MHz en een geheugen van 1024 MB. Start met circa 45 celsius en stoomt dan door naar 76 graden, dan stopt de machine.

Mijn oplossing? Lach mij a.u.b. niet uit. Ik heb de kast opengegooit (zijkant en voorkant), de ventilators goed schoongemaakt en tenslotte een extra ventilator erbij gezet. Achter de extra ventilator een koelblok uit de diepvries geplaats. En eentje ervoor en eentje bovenop de kast. Verder de kamer goed ventileren. Het helpt ook nog. De cpu zit nu meestal tussen de 60 en 70 graden celcius.

Ik zie dat gedoe met pasta niet zitten (ben niet zo handig) en wil de machine ook niet wegbrengen. Ik beschouw dit als een miskoop.
 
hmm ik denk toch dat je best wat met koelpasta gaat werken Het lijkt mij echt niet zo moeilijk meschien dat iemand hier je wat verstaanbare uitleg kan geven.
 
Hallo

Blijkbaar gaat het hier om 2 verschillende computers , beide met een a.m.d. c.p.u.

Moest ik deze configuraties onder handen nemen , dan zou ik de volgende zaken controleren.

Draait de c.p.u. fan soepel , en is deze stofvrij.

Indien deze niet soepel draait , deze smeren.

Is het koelblok stofvrij , desnoods zuiver maken.

Indien er een thermal pad tussen c.p.u. en koelblok zit , is deze niet beschadigd door te hoge c.p.u. temp. ??

Indien je het koelblok toch hebt verwijdert , kijk ook eens naar de kleur v/d c.p.u. core , indien deze een blauwe weerschijn heeft , dan liep de temp. duidelijk veel te hoog op .

Peter
 
ik zou de oorzaak bij de koeler zoeken
staat hij er goed op

ik heb ooit eens een cpu boxed ingestoken (met zogezegd aan gepaste koeler erbij)

temperatuur was ook bijna 60° was mij veel te veel
gewoon ne coolmaster opgestoken scheelde meer of 20 graden

ik koop ze nog geboxed maar die koeler gebruik ik niet
waarom ik ze koop dan op geboxed 3jaar garantie en op apart 1 jaar
 
Sorry jongens, maar ik breng mijn pc weg. De cooler is inderdaad waarschijnlijk het probleem, of misschien de pasta. Ik heb er te weinig verstand van en het is beter dat ik er met mijn vingers vanaf blijf.

Maar oke, rest mij de volgende vraag: Is dit een probleem die vaker voorkomt bij AMD? Heb je met een Intel processor minder problemen?

Ceri
 
met intel blijk je meer problemen te hebben sinds hun laatste pentium 4 prescot's ik heb er zo een.
Vroeger was er veel commentaar op amd dat ze te hoge temps hadden toen zat intel rond de 30 a 40 graden. en amd een pak hoger maar toch geen 80 hoor.
 
Heb eens een AMB XP3000+ boxed gekocht. Zat en mooie koperen koeler bij. De temperatuur liep op tot 80 (!) graden!
Ik heb de hele meuk terug gestuurd naar de leverancier, die niet wilde geloven dat het de orginele koeler was. Pas toen ze zelf een nieuwe open maakten, geloofden ze het zelf pas. Ik kreeg hem weer terug met een joekel van een aluminium koeler. Sindsdien blijft hij hangen op 65 graden, wat nog tamelijk veel is tov van Intel.
Mijns inziens kan je beter een mobile processor in je desktop douwen. Kan je er een joekel van een koelblok op zetten zonder fan. Scheelt ook een hoop herrie. :confused:
 
He Ceri, ik heb precies dezelfde CPU, maar mijn temperatuur is maar 45 graden. Ik laat er geen zware applicaties op draaien, misschien dat het daaraan ligt?
 
Dat speelt ook een rol, grafische programma's draai ik niet, dat kost blijkbaar teveel energie en dan bevriest hij. Maar ook bij Word waren er al problemen. Maar de CPU is soms bij de start al 55 graden celcius. Vermoedelijk was de kamer te warm, die dag was het lekker weer en de CPU bereikte binnen een half uur een waarde van 76 graden celcius. Ik heb vandaag de computer weggebracht. Ik hoor volgende week wel wat het probleem was, mits te repareren. Ik wacht een eventuele warme zomer niet af. Ik leen nu even de computer van mijn man.
:rolleyes:
Ceri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan