Idee gezocht programma C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gautran

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Voor mijn GIP ben ik op zoek naar een idee voor wat ik kan maken. Het liefst zou ik iets maken in C#, de enige programmeertaal waar wij op school ervaring mee hebben. Het zou een programma in C# moet zijn dat gecombineerd wordt met een database. Maar ik heb geen flauw idee wat ik kan gaan maken. Mijn niveau van programmeren is erg laag maar toch wil ik trachten een nuttige kleine tool of een kleine toffe game te maken. Misschien dat één van jullie een idee heeft?

Alvast bedankt.

Als je kennis van programmeren laag is dan zou ik het niet te moeilijk maken voor jezelf. Je zou een programmaatje kunnen maken om bijvoorbeeld een CD verzameling bij te houden. Of een 'adresboek' waarbij je adressen, telefoonnummers, contactgegevens etc kunt registreren. Dit soort tooltjes kun je zo uitgebreid maken als je zelf wilt.

In geval van het 1e voorbeeld (CD verzameling) kun je bijvoorbeeld zeggen: ik heb een cd, daar staan liedjes op, die liedjes hebben (1 of meerdere) artiesten, je kunt die informatie opslaan in een database. Je kunt ook proberen (voor bonuspunten) om je systeempje ergens aan een publieke database (api) te hangen zodat je die informatie op kan halen als een album cover, of artiest etc. Je kan er zoekfunctionaliteit in bouwen, sortering etc.

Er zijn zat programma's te bedenken dus wees creatief maar maak het jezelf niet te moeilijk. Programmeren leer je ook door 'onzinnige' programma's te maken. Die dragen namelijk wel bij aan je kennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan