idee website bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Hallo

Ik ben al erg lang bezig de html en css te bestuderen, maar geraak met mij kennis niet ver.

Toch zal ik een goede website moeten gaan opzetten, maar krijg de antwoord steeds eigen iniatief te nemen.

Vandaar me vraag hier:

Hoe kan ik t beste beginnen met website bouwen?
wat zijn me eerste stappen?

Het idee wat er in en op komt te staan en het doel is er al.

Begin met een design maken in bv photoshop.
Als je dit gerealiseerd hebt dan ga je dit maken in html & css & evt javascript/jquery.
Nadat de layout klopt kan je gaan werken aan de code

Zoals Quintoo aangeeft, inderdaad eerst een design maken in bijvoorbeeld Adobe Photoshop of Fireworks. Als je dat af hebt, kun je die gaan basen/slicen en opzetten in HTML&CSS. Vanuit daar kan je dan bijv. functies toevoegen met behulp van PHP/MySQL en Javascript.

Zoals Quintoo aangeeft, inderdaad eerst een design maken in bijvoorbeeld Adobe Photoshop of Fireworks. Als je dat af hebt, kun je die gaan basen/slicen en opzetten in HTML&CSS. Vanuit daar kan je dan bijv. functies toevoegen met behulp van PHP/MySQL en Javascript.

ik kan niet goed photoshoppen, en heb het al jaren op me pc staan (css3 geloof ik) veel vragen etc...

anders gezegt met paint heb ik het wel eens geprobeert. ik kan er in copieren/plakken. voorbeeldjes erin verwerken. (bv plaatjes uit google) zelf teksten,kleuren en vormen toevoegen.

zou dit een optie kunnen zijn?

p.s. ik gebruik zelf windows 7 ultimate

Je besturingssysteem heeft verder geen invloed, dus dat maakt niet uit. :-)

Ik raad het je echter aan om het niet in Paint te doen (althans, ik heb er zelf geen ervaring mee en uiteraard kun je met Photoshop wat mooier/beter designen). Wat je evt. ook kunt doen is gratis thema's zoeken en/of downloaden. Die kun je dan ook namaken in HTML&CSS. Ik maak zelf mijn designs in Photoshop. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, mits je wat tutorials volgt. Daar is het ook een kwestie van plaatjes kopiëren/plakken, vormpjes trekken en "inkleuren", etc.

In MS Paint kun je niet in lagen werken. Als Photoshop te moeilijk is kun je evt. het gratis Paint.Net proberen.

Wat je ook kunt doen is gewoon een *.psd bestand (photoshop) downloaden van iemand die al een mooi design heeft gemaakt.
En dan is het jou taak om het mooi te krijgen in html + css.
En daarna kan je kijken wat je plan met de website is, dus de php code (bv voor contactformulier) etc etc.

website idee, anno 2015

mijn webpagina indeling ziet er zo ongeveer eruit:

webpagina1.jpg

* midden boven aan de logo
* Je ziet de rode vierkant waar de inhoud steeds komt te staan.
* links boven wie er draait (voorbeeld foto)
* rechts boven wat er draait.
* top menu onder logo dat uitklapt. (mouse over)
* menu aan linkerkant, met mous over effect. (niet uitklapbaar)
* onderaan in t midden, de overige zaken zoals in mij geval een teller icoon. (misschien later de reclame e.d.)
* rechts een aantal gekleurde blokken, die intresante onderwerpen bevatten voor de muziek, zoals plaatjes aanvragen, live streams e.d.

Dit zelfde webpagina, zou ook op een tablet versie kunnen passen, maar de inhoudt wordt hierdoor kleiner en smaller. (wat is mogelijk!?!)
Voor mobiele webpagina, misschien wat zaken eruit, die minder belangrijk zijn, en de menu's onder elkaar of beperkte info erop.

Is dit een goede webpagina en anno 2015 om mee te beginnen?

Je kunt je ook aanmelden bij bijv http://www.hostinger.nl/
En dan installeer je daar Joomla of Wordpress.
Zoek op het internet naar (gratis) templates voor 1 vd 2 en gebruik die.
Je kunt de menus en tekst eenvoudig aanpassen en je hebt er geen css of andere kennis echt voor nodig....
Een kale site staat in minder dan een half uur in de lucht...vervolgens ga je het aanpassen.
Gebruik NIET de sitebuilder... dan voor dummies... later veel lastiger om aan te passen.

Aanvulling op post van Borisboky

Met Bootstrap kun je Phone/Tablet/Desktop websites maken die responsive zijn. Dus 1 layout die je voor alles gebruikt. Bij Bootstrap zit al css die hiervoor nodig is. Met de voorbeelden heb je snel een werkende pagina.

*** edit: vooral de grid is handig bij layouts.

Laatst bewerkt:
Hallo djeric,

Ik raad ook aan, net zoals andre@home hierboven beschreef. Een WordPress of Joomla te installeren en een template uit te zoeken en deze in te richten / aanpassen naar jouw eigen smaak.

Als je zelf al aangeeft niet een ontwerp in Photoshop te kunnen neerzetten en niet weet waar je moet beginnen met het bouwen van een website (van begin) is de bovenstaande suggestie de beste oplossing naar mijn mening. Of je wilt het echt perse leren en onder de knie krijgen maar dan zul je er nog meer tijd in moeten investeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan