identieke berichten uit Outlook verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Beste helpers,

Ik maak regelmatig archiefbestanden (.pst) aan om oudere mails te bewaren.
Het komt ook wel eens voor dat ik berichten van het ene naar het andere archief verplaats, gewoon omdat dat op dat moment overzichtelijker is.
En verder komt het ook wel eens voor dat ik berichten op meerdere plaatsen bewaar.
Enfin, uiteindelijk voeg ik dan wel weer eens wat samen, en staan sommige berichten dubbel in een map.

Mijn vraag: hoe kan ik automatisch zulke dubbele (identieke) mails opsporen en verwijderen?
Nu sorteer ik nog gewoon op datum en moet ik alles handmatig selecteren en verwijderen.
Maar een PC is nou eenmaal niet bedoeld om werkzaamheden handmatig te doen.

Ik gebruik Outlook 2003.

Met vriendelijke groet,
Ger

Hallo helpers,

Heeft niemand een idee hoe ik zo'n dubbele berichten kan opsporen?

Groetjes
Ger

Hallo helpers,

Heeft niemand een idee hoe ik zo'n dubbele berichten kan opsporen?

Groetjes
Ger

de software Auslogic boostspeed kan o.a. dubbele bestanden voor je opzoeken en verwijderen, het is niet een gratis software maar er zijn natuurlijk manieren
om het gratis te krijgen.

Hallo twistro,

Is dat programmaatje om identieke bestanden op te sporen of om identieke mails in Outlook te vinden?
Want voor identieke bestanden (foto's etc) heb ik reeds het mooie Fast Duplicate File Finder.
Maar het gaat dus echt om dubbele mails in Outlook, die ik (uiteraard zelf) dubbel in mappen heb opgeslagen (in eerste instantie om ze vooral niet kwijt te raken).

Het verbaast me dat er daarvoor geen mogelijkheid zou zijn binnen Outlook zelf.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet,
Ger

Hallo Twistro,

Ik heb het geïnstalleerd.
Het zou het moeten doen, zoals je zegt, maar ik zie na installatie zelfs niet eens een uitvoerbaar bestand in de installatiemap.

Dat gaat hem dus niet worden, helaas.
Bedankt wel voor je tip.

Ik blijf hopen
Groet,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan