Identieke records tellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gum2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gum2

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo ,

Ik heb een tabel waarin een veld "Fout" voorkomt.
In dit veld komt een bepaalde error in meerdere records voor.
Is het mogelijk om deze identieke records te tellen en op één of andere manier weer te geven ?(evt in een andere tabel)
In het voorbeeld is het de bedoeling dat uit tabel 'Samen' het volgende gevonden wordt :
Machine Fout Aantal
A-------------aaa--------2
A-------------bbb--------1
A-------------aan--------1
B-------------xxx--------1
B-------------www------2
B-------------asw-------1

met vriendelijke groet,
Gum 2

Bijlagen

Mbv een querie

Maak een querie op de tabel Samen. Selecteer 2x het veld fout. Zet hem op Totalen (Sigma-teken Σ ). !e veld achter totaal: group by. 2e veld achter totaal: aantal. Dan verander je de selectiequerie in een tabelmaakquerie en voer je hem uit. Klaar. suc6

Maak een querie op de tabel Samen. Selecteer 2x het veld fout. Zet hem op Totalen (Sigma-teken Σ ). !e veld achter totaal: group by. 2e veld achter totaal: aantal. Dan verander je de selectiequerie in een tabelmaakquerie en voer je hem uit. Klaar. suc6

Beste Anne-Marie,

Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb jouw aanwijzingen opgevolgd en het voldoet prima !
Ik alleen nog even een vraag over het uitschakelen van een confirmationscherm.
Zodra ik de query uitvoer komt access met een melding dat de tabel waar naar toe geschreven wordt eerst gedeleted wordt.Is deze melding uit te schakelen ?
Ik heb al gekeken onder tools/options en dan de edit/find tab en alle drie de opties bij confirmation uit gevinkt maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

In een macro of achter een knop op je form

Dan kun je op verschillende manieren uitzetten. Maak een macro en kies als 1e: berichten instellen (standaard staat deze op nee wat goed is). 2e querie uitvoeren. 3e berichtvenster. Tik onderin Klaar is Gum2.
Achter een knopje die de querie uitvoert zet je voor het uitvoeren querie: DoCmd.SetWarnings False. Dan het hele verhaal van uitvoeren querie en uiteindelijk weer: DoCmd.SetWarnings True. Suc√36

Dan kun je op verschillende manieren uitzetten. Maak een macro en kies als 1e: berichten instellen (standaard staat deze op nee wat goed is). 2e querie uitvoeren. 3e berichtvenster. Tik onderin Klaar is Gum2.
Achter een knopje die de querie uitvoert zet je voor het uitvoeren querie: DoCmd.SetWarnings False. Dan het hele verhaal van uitvoeren querie en uiteindelijk weer: DoCmd.SetWarnings True. Suc√36

Ook deze tip uitgeprobeerd en meldingen blijven nu mooi weg.
Mijn project is echter nog niet klaar dus wellicht dat ik nog wel eens om hulp zal roepen.
In iedergeval bedankt voor de vlotte respons.

met vriendelijke groet,
Gum2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan