Identieke tabellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turfje

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Ik heb vier tabellen vanuit excel gekoppeld in Access. Deze tabellen zijn volledig identiek aan elkaar wat betref velden en opbouw.
Het betreffen de personeelsregistraties van vier van onze bedrijven.
Deze tabellen wil ik in access samenvoegen tot 1 tabel, en dat lukt me maar niet.

Om het helderder te maken een voorbeeld:

ik heb vier kolommen in de tabellen. Achternaam, leidinggevende, locatie en functie
De tabel die er uiteindelijk uit moet komen moet ook deze vier kolommen hebben waar dan alle records in staan uit de 4 tabellen.

Welke query moet ik hiervoor gebruiken? En als ik in SQL wat moet doen, gelieve een klein voorbeeld van de programma taal. Ik heb namelijk begrepen dat het wellicht met de functie UNION zou moeten lukken, maar ik heb geen idee hoe dat er dan in de programmering uit moet komen te zien.

Bedankt voor jullie moeite alvast!

Bedankt! Helaas lukt het me alleen niet de query uit te voeren. Krijg de volgende foutmelding bij het uitvoerern (zie bijlage 1)
En bij het ontwerpen van de query de foutmelding in bijlage 2.

Ligt dit soms aan mijn versie van Access (v.2003)?

Bijlagen

• Bijlage 1.jpg
    Bijlage 1.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 66
  • bijlage 2.jpg
    bijlage 2.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 45
What the f**k

Om de een of andere reden snapt Access er niets van. De foutmeldingen krijg ik nu ook. Vreemd. Ik heb wel eens ergere queries verzonnen. Maar gelukkig kan je het geheel ook in tweeën hakken:
De UnionQuery plakt de tabellen aan elkaar.
De InsertQuery pakt de union query op en insert het resultaat in de nieuwe tabel.

Enjoy!:D

Bijlagen

Dat is hem inderdaad! Ik was dichtbij maar had het niet gered zonder je hulp.
Dank je wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan