Ik heb vier tabellen vanuit excel gekoppeld in Access. Deze tabellen zijn volledig identiek aan elkaar wat betref velden en opbouw.
Het betreffen de personeelsregistraties van vier van onze bedrijven.
Deze tabellen wil ik in access samenvoegen tot 1 tabel, en dat lukt me maar niet.
Om het helderder te maken een voorbeeld:
ik heb vier kolommen in de tabellen. Achternaam, leidinggevende, locatie en functie
De tabel die er uiteindelijk uit moet komen moet ook deze vier kolommen hebben waar dan alle records in staan uit de 4 tabellen.
Welke query moet ik hiervoor gebruiken? En als ik in SQL wat moet doen, gelieve een klein voorbeeld van de programma taal. Ik heb namelijk begrepen dat het wellicht met de functie UNION zou moeten lukken, maar ik heb geen idee hoe dat er dan in de programmering uit moet komen te zien.
Bedankt voor jullie moeite alvast!
Het betreffen de personeelsregistraties van vier van onze bedrijven.
Deze tabellen wil ik in access samenvoegen tot 1 tabel, en dat lukt me maar niet.
Om het helderder te maken een voorbeeld:
ik heb vier kolommen in de tabellen. Achternaam, leidinggevende, locatie en functie
De tabel die er uiteindelijk uit moet komen moet ook deze vier kolommen hebben waar dan alle records in staan uit de 4 tabellen.
Welke query moet ik hiervoor gebruiken? En als ik in SQL wat moet doen, gelieve een klein voorbeeld van de programma taal. Ik heb namelijk begrepen dat het wellicht met de functie UNION zou moeten lukken, maar ik heb geen idee hoe dat er dan in de programmering uit moet komen te zien.
Bedankt voor jullie moeite alvast!