Identificatie van website

• Onderwerp starter Onderwerp starter Z0q
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Z0q

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Goedemiddag,

Zou iemand mij kunnen helpen met het identificeren van een website? Het gaat erom, dat ik een website kan identificeren onafhankelijk van zijn webhosting en/of domeinnaam.

Dit heb ik nodig, omdat ik een webapplicatie heb ontwikkeld. Voor die webapplicatie heb ik een licentie voor 1 website. Er zou dan een foutmelding moeten komen wanneer je het script kopieert naar een andere website.

Die foutmelding wil ik echter niet krijgen wanneer een klant een extra domeinnaam koppelt aan zijn website of zijn website verhuisd naar een andere webhosting.

Voorbeeld:
Ik heb een website over auto's draaiend op mijn server. Daarnaast heb ik 3 domeinnamen gekoppeld. auto.nl, auto.com en auto.net.

Als ik de website wil identificeren op de domeinnaam auto.nl, dan zouden auto.com en auto.net niet onder dezelfde website vallen, tenzij ik dat aangeef. Dat is lastig, omdat de website een andere of extra domeinnamen kan krijgen.

Als ik de website wil identificeren op webhosting met het IP-adres: 111.111.111.111, dan zouden alle andere websites die op mijn server draaien ook worden geïdentificeerd als auto.nl

Alvast bedankt :thumb:

Z0q

Je zou de licentie kunnen koppelen aan meerdere domeinnamen die de klant opgeeft. Zet in je voorwaarden dat hij wijzigingen moet doorgeven en dat de licentie voor 1 eigenaar/bedrijf is. Dit wordt vaker gedaan en daarnaast zal de domeinnaam niet zo snel wijzigen.

Bedankt voor je reactie!

Misschien is dat inderdaad de oplossing. Ik ga nog even kijken hoe ik het precies ga aanpakken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan