Identifying network

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekert123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
1
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met ssd. Het opstarten van windows gaat dan ook super snel maar het duurt bijna een halve minuut voordat ik internet heb. Er staat dan een geel uitroepteken bij mijn verbinding en als ik erop klik staat er identifying network. Ik weet niet waardoor dit komt of hoe ik het moet oplossen.

Iemand enig idee waar het aan ligt? Andere pcs in het netwerk hebben er geen last van. En het gaat om een bedraad netwerk.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want op deze manier heeft een ssd nog steeds niet veel nut als je in windows alsnog 30 seconden moet wachten voor je internet hebt.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
maak je gebruik van wireless ?

Is dit het enige wat zolang duurt of moet hij nog meer programma's opstarten ?
ff kijken in run --> msconfig
 
Even wat vraagies als aanvulling op mijn voorgangers:

  • Gebeurt dit alleen bij een koude start?
  • Wat gebeurd er bij een herstart
  • Hoe oud is je netwerkkaart?
  • Zoals 1 van mijn voorgangers zegt...kijk eens bij MSCONFIG...schakel alles eens uit bij het tabje opstarten herstart de computer. Het kan voorkomen dat je dan wat meldingen krijgt maar die boeien even niet, belangrijkste is om te weten of je netwerk dan wel klaar voor gebruik is

En ja...SSD is erg prettig, zeker samen met een 64bits systeem.

Suc6!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Staat er toevallig Vista op de pc? Deze versie heeft hier heel veel last van. Bij 7 ken ik dit probleem niet echt. Voor zover ik weet is er ook weinig aan te doen.
 
Hey bedankt voor de reacties allemaal

IPv6 heeft daar toch weinig mee te maken? Heb gewoon een 192.168.1.X adres. Ik werk niet draadloos en heb geprobeerd zonder extra programmas op te starten maar dat maakte niks uit. En bij een restart doet hij precies hetzelfde. Ik heb een onboard netwerk kaart, mijn moederbord is een msi p67-gd65 van 1 maand oud ongeveer. Mijn OS is Windows 7 Ultimate 64bit.

Ik heb nog even gekeken bij computer management. En ik mis een driver voor "PCI simple communications controller" (Geen idee wat het is en welke driver ik daarvoor moet hebben) maar bij network adapters staat dat mijn realtek wel gewoon is geinstalleerd. Verder staan er nog 2 vmware virtual ethernet adapters maar dit lijkt me ook niet de oorzaak omdat ik al heb ge-reboot zonder programmas.
 
Nou misschien wel hoor, die vm ware adapater kunnen zeker rot in het eten gooien omdat ze pas geactiveerd worden als windows gestart wordt. Zet deze maar eens uit en boot je systeem.

Niet goed geïnstalleerde hardware kan je achterhalen via de site http://www.pcidatabase.com/
Ga naar de eigenschappen van die PCI huppeldepup, selecteer de details tab
Je ziet nu o.a. VEN_nummer&DEV_nummer
VEN staat voor vendor/fabrikant
DEV staat voor device/apparaat

Met die 2 kan je vervolgens op zoek gaan naar de correcte driver.


Suc6!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan