Identiteiten gebruiken / kiezen in eM Client email programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Ik heb een probleempje / wens, wellicht kan iemand mij hiermee verder helpen.

Sinds Outlook Express gestopt is gebruik ik als email programma DreamMail.
Dit programma kan overweg met identiteiten, net als Outlook Express. Wanneer alle accounts / identiteiten gamaakt zijn
kun je DreamMail opstarten met een login scherm waar je het gewenste account ( al dan niet te beschermen met een wachtwoord ) kunt kiezen.

email-login-2.jpg

Voor mij is het essentieel dat elk account gescheiden wordt incl dus alle email, settings, adresboek van alleen dat account.
Op dezelfde manier zoals Oulook Express dit deed.
Helaas wordt DreamMail al een tijd niet meer ondersteund en geupdated.
Ik heb al heel wat programma's getest maar heb er geen een kunnen vinden die deze mogelijkheid biedt.

meen mij te herinneren dat Thunderbird ook zoiets kon maar ik hoor geruchten dat Thunderbird ook een aflopende zaak is.

Nu ben ik eM Client aan het testen, is een heel goed en mooi email programma behalve dat ook hier alle accounts weergegeven worden.
Alle accounts worden in één database opgeslagen, DreamMail maakte één database aan voor ieder account.
Ben er nu achter via het eM Client forum ) dat je in de opties van eM Client na het aanmaken van het eerste account de opslagmap kunt
veranderen naar een nieuw aangemakte map.
Na het opnieuw opstarten kom je dan weer in een " nieuw account aanmaken scherm. Wanneer dit gedaan is met meerdere
accounts heeft ieder account zijn eigen settings en database.

Nog niet voldoende want je moet dus voor het afsluiten de opslagmap kiezen voor het andere account dat na het afsluiten en weer
opstarten dan geopend wordt.
Zo kan iedereen natuurlijk nog in alle accounts kijken.

Het enige wat dus nog zou moeten gebeuren is dat er bij het opstarten van het programma eerst een schermpje getoond wordt waarin
je kunt kiezen van welk account / databestand eM Client geopend moet worden.

Nu heb ik helemaal geen verstand van programmeren maar de vraag is dus : zou het mogelijk zijn zoiets te maken ?

Alvast bedankt,

Jaap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan