identities

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Hoi,

Heb documents and settings en identities en adressenboek enz. elk apart op een cd-rom gezet en toen de harde schijf opnieuw geinstalleerd.
Geprobeerd terug te zetten. Favorieten is gelukt, maar mailerichten en adressenboek lukken niet.
Ben al halve dag aan het prutsen zonder resultaat. Heb print gemaakt van wat je ziet in Total Commander (2 stuks).
Wie helpt mij uit de problemen.

henk sr



adressenboek.jpg[/ATTACH]
 

Bijlagen

  • identities.jpg
    identities.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 51
Hoi,

Ik denk dat je niet de hele map 'identities' terug had moeten zetten.
Alleen de dbx-bestanden in de hieronder aangegeven submap ..

OE gegevens overzetten
Ga op de oude pc naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602}\Microsoft\Outlook Express
(het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Kopieer en/of verplaats deze bestanden naar dezelfde map op de nieuwe pc.

Tip:
Zorg dat OE is afgesloten en verwijder alle submappen onder de map Identities.
Start nu OE weer op en sluit weer af. Er wordt weer nieuwe structuur aangemaakt onder 'Identities'. Nu kan je alsnog de dbx-bestanden verplaatsen naar bovengenoemde submap.


De lokatie van het adresboek is niet dezelfde submap maar:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book.
Als je van deze laatste géén kopie hebt, dan ben je dat dus kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo ziet mijn doc en sett er uit op de pc. Wat kan ik deleten? en wat laat ik staan? kopieer ik dan docoments en settings met alle subfiles???

grtz.,

henk

documents en settings.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nogmaals: ALLES, dus al die mappen met die ellenlange codes tussen aanhalingstekens moeten weg.
Kortom: in de mappenlijst links klikken op de map Identities.
In het rechtervenster klikken (waar dus de INHOUD van de map identities wordt weergegeven .... !!!!)

Ctrl-A (alles selecteren) en DEL (alles verwijderen)
Nu OE opstarten en weer afsluiten.

Hiermee wordt onder Identities weer één (en ook niet meer) map met de code tussen accolades aangegeven en de submapstructuur daaronder.

Nu kopieer je alleen alle DBX-bestanden van je backup naar de submap ..\..\Outlook Expres

Maar nogmaals: is de gebruiker Administrator het account waaronder je bent aangemeld in WindowsXP ... want anders klopt die submap waarin je de dbx-bestanden zet helemaal niet, wellicht moet je zoeken in de map onder gebruikersnaam: Henk .... o.i.d.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen
 
Laatst bewerkt:
Heel duidelijk en het is gelukt ook. Dank je voor de hulp. Alles staat er nu weer op.:thumb:

grtz.,

henk sr
 
Hoi,

Fijn dat het gelukt is.
Je gaf iets aan over de verdeling van de beschikbare ruimte op je schijven, in een vorige vraag .... http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312786

Voor jou gebruik mag een totale opslag van 12 en 4 Gb momenteel voldoende zijn .... veel is het nog steeds niet en wanneer je m.n. wat verder gaat met het opslaan en bewerken van foto's kom je al snel weer ruimte tekort.
Prijzen van 'niet al te grote' harde schijven zijn momenteel niet hoog, misschien iets om over na te denken:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/harde+schijf.htm

Doe in ieder geval het volgende om de map 'Mijn documenten' standaard op D en niet op C te lokaliseren:
Maak met de verkenner op de D-schijf een map 'Data' aan: (D:\Data .....)
Klik - ook in de verkenner - op de mapnaam 'Mijn documenten' met rechter-muisknop.
In het snelmenu klik je op de onderste optie: 'Eigenschappen'
In het venster dat nu verschijnt klik je op de knop 'Verplaatsen'
Je 'bladert' nu naar de map D:\Data en klik hierop (zie bijlage)
Nadat je op Ok hebt geklikt, wordt gevraagd of je alle documenten wilt verplaatsen naar deze nieuwe map ..... JA dus.
Een klaar is Kees ... ehh Henk dus.
Vanaf nu worden alle bestanden nu opgeslagen in de map 'Mijn Documenten' ... maar nu niet op C:\ maar op D:\

Ongeveer hetzelfde geldt voor je gegevens van Outlook Expres, alleen is de procedure iets anders:
Maak op D: weer een aparte map aan voor de gegevens van OE, Bijvoorbeeld D:\Outlook Henk of zoiets.
Start nu Outlook Expres.
Menu: Extra > Opties; tabblad 'Onderhoud'
Klik op de knop 'Archiefmap' en hierna op de knop 'Wijzigen'
Blader naar de zojuist aangemaakte map (in het voorbeeld D:\Outlook Henk) en klik daarop.
Klik tenslotte op OK.
Je krijgt een melding dat de wijziging pas van kracht is, nadat je OE opnieuw hebt opgestart.
Sluit OE af en start opnieuw op. Al je gegevens in Outlook Expres zijn nu verplaatst, en worden voortaan opgelagen op schijf D in plaats can C. Wél zo veilig, als je er nog eens iets met je systeemschijf, ofwel C: , ofwel je een herinstallatie zou moeten doen.
 

Bijlagen

  • MijnDocs.JPG
    MijnDocs.JPG
    40 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je aanvulling. Ook die is gelukt. Volgende keer gaat er een grotere schijf op, maar deze 12GB heb ik van een neef gekregen. Voorlopig lukt het wel even.

grtz.,

henk sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan