IDEport0

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanusChan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
mijn computer
1.7 ghz
256 mb ram
40 gb harde schijf
64 mb nvidea geforce

etc.

werkt al een tijd heel sloom. hij doet er soms wel 15 minuten over om op te starten. Met een beetje geluk 10 en met een beetje ongeluk 25. dingen openen gaat ook nogal sloom. het lijkt alsof mijn computer niet het verkeer in mijn computer goed regelt. iemand op een ander computerforum adviseerde mij in mijn systeemlogboeken te kijken.
vervolgens zie ik hier een wederkerende error. Een atapi error met iets als dat het verzoek aan de IDEport0 timed out is ofzo. Dit komt meerdere malen naar voren en wordt iedere keer opgevolgd door een foutmelding op de D drive, die ik naar mijns inziens niet heb.
Is de IdePort0 ook niet de poort die het busverkeer regelt? Ik dacht namelijk al een tijdje dat ik hier problemen mee had.
In ieder geval. Wat kan ik hier aan doen?
Ik hoef toch geen nieuw moederbord ofzo aan te schaffen he?

Welkom op Helpmij.

Welke Windows versie gebruik je en wat zit er nog meer in je PC op IDE-0 en IDE-1 (CD-rom/brander etc.)

Het lijkt inderdaad op een IDE probleem, als je opgeeft welk OS je draait en dergelijke, kijk dan ook even in je apparaatbeheer wat daar staat bij 'vaste schijfcontroller'

Probeer ook eens een virus scan, en een spyware scan.
Ad-aware (http://www.lavasoftusa.com/) zoekt dat voor je uit.

Ide0 is meestal je Primaire Master harddisk (C:)
Als daar iets aan mankeerd, los contact ofzo, kan het deze fouten geven.

Tip van de reparateur:
ALLE flatcables 1 voor 1 voorzichtig loshalen, en weer goed insteken.
Eventtueel ook de geheugenbankjes loshalen, en weer insteken, net zoals de Isa, Pci kaarten.

Succes.

Geplaatst door maestro12
Het lijkt inderdaad op een IDE probleem, als je opgeeft welk OS je draait en dergelijke, kijk dan ook even in je apparaatbeheer wat daar staat bij 'vaste schijfcontroller'

Ik heb windows xp.. ik dacht al dat ik vergeten was iets te melden bij mijn computergegevens. Ik weet alleen niet wat je bedoeld met datgene waar ik naar moet kijken bij apparaat beheer.. waar staat dat "vaste schijfcontroller"? En wat zou hier voor iets belangrijks in moeten staan?

trouwens, zoals paul_rt zei, dat het een virus of spyware was. Dat heeft er niets mee te maken. toen ik mijn computer namelijk geformateerd had-waarmee ik dacht de problemen op te lossen omdat er misschien een virus op zat- deed deze nog zo raar.

Geplaatst door JanusChan
waar ik naar moet kijken bij apparaat beheer.. waar staat dat "vaste schijfcontroller"? En wat zou hier voor iets belangrijks in moeten staan?.
Ga naar;
Deze computer>(met rechts)Eigenschappen>hardware>apparaatbeheer.
Kijk of er hier vraagtekens staan.

Geplaatst door crash

Ga naar;
Deze computer>(met rechts)Eigenschappen>hardware>apparaatbeheer.
Kijk of er hier vraagtekens staan.

bij apparaatbeheer hebben bij mij nog nooit vraagtekens of rode kruizen gestaan ofzo. dat zit wel snor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan