idkbfeazoumhqw.sys?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrrubovic

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Sinds een paar dagen lukt het mijn computer (legaal geupdate van vista naar win7) niet om op te starten;
- eerst verschijnt er een witte balk met de tekst "bestanden laden"
- dan verschijnt het normale windows7 opstartbeeld
- opstartherstel neemt de zaak over en voert een test uit
- de computer start opnieuw op
- windows werkt.

Dit is een keer of 2 à 3 gebeurd.
Vandaag probeerde ik mijn computer weer op te starten, maar deze keer gaf Opstartherstel aan de fout niet op te kunnen lossen en vroeg of ik een rapport naar Microsoft wenste te sturen. Dit heb ik gedaan, maar na het rapport te bekijken. Daarin stond de vreemde tekst:

Essentieel bestand C:\\WINDOWS\system32\drivers\idkbfeazoumhqw.sys is beschadigd

Het rare is dat het woord idkbfeazoumhqw geen hits heeft.
Hierna heb ik systeemherstel uitgevoerd, maar dit heeft geen enkel effect gehad.
Geheugencontrole heeft 4 uur aangestaan, waarvan 3,5 op 99% gecontroleerd, maar leek te zijn vastgelopen, aangezien noch de optie F1 = opties, noch Esc = afsluiten enig effect had.

Graag hulp.

Hoi,
probeer eens in de veilige modus op te starten (meestal F8 trommelen tijdens de boot). En kijk eens of je dat bestand kunt vinden op die locatie (system32\drivers). Als je het bestand al vindt kijk dan eens naar de eigenschappen v.h. bestand.
Klik ook eens op de links in m'n handtekening en laat Mbam eens draaien (evt. in de veilige modus).

Laatst bewerkt:
Dat heb ik geprobeerd, maar als ik Veilige Modus kies, voert de computer nog steeds Opstartherstel uit, lost het probleem niet op en weigert verder te gaan...

EDIT: Ik heb cmd prompt kunnen openen als geavanceerd programma na Opstartherstel, maar die zei zowel dat idkbfeazoumhqw.sys niet bestaat, alswel dat ze explorer.exe niet konden vinden, toen ik start explorer.exe intypete.
Betekent dit dat ik geen windows explorer meer heb?

Laatst bewerkt:
Wel eens van HirensBootCd gehoord? Daarmee kun je gerandeerd wel mee opstarten en in je map C:\system32\drivers kijken. Dit OS start van cd (Windows wordt niet geladen) en biedt tal van mogelijkheden. Je moet het dus wel even vanaf een andere pc downloaden en op cd branden, alles is aan boord v.d. download, ook een Isoburner. Zorg dat je pc van het cd-rom station opstart en kies voor Mini Xp, een Windowsachtige omgeving met een verkenner etc.
Hier een handleiding #3 hoe je een en ander voor elkaar krijgt. Tevens zijn er tal van programma's om je systeem te scannen o.a. Mbam.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan