IDnummer veranderen naar naam leerling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bogatyr

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2024
Beste,

Iemand een idee hoe ik de IDnummer van de leerling verander naar de naam van de leerling zelf? Ik vind het probleem niet.

1733317270089.png

Dat is inderdaad moeilijk te zeggen zonder verdere informatie.
Waarschijnlijk heb je in een tabel een opzoekveld (niet doen). In de tabel zie je dan de naam, maar de ID wordt opgeslagen.
Als je query's gaat maken zie je de opgeslagen ID. In de qeury moet je daarom ook de leerlingentabel meenemen en van die tabel de naam tonen (hopelijk bestaat de naam uit drie minstens velden).

Ik snap, net als Peter, je vraag ook niet. Sowieso moet je dus altijd het sleutelveld opslaan in gekoppelde tabellen, dus dat klijkt mij dan prima te gebeuren. Ik zou in dit geval dus een keuzelijst met invoervak maken voor je subformulier (kan heel simpel met een rechtsklikt op het veld) en dan het aantal kolommen verhogen naar 2 (anders zie je alsnog alleen het LeerlingID) en de het veld met de naam van de leerling erbij zetten. De volgende stap is dan de kolombreedte van veld 1 (het LeerlingID) op 0cm instellen, en dan zie je in de keuzelijst dus de naam en niet meer de ID.
Overigens kan dit hele proces automatisch als je de keuzelijst met invoervak aanmaakt via de wizard; die stelt alles voor je in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan