IDphotostudio

Status
Niet open voor verdere reacties.

janguido17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2018
Hallo,
IK wil van een bestaande foto een pasfoto maken. Heb daar het volgende programmaatje voor gedownload IDphotostudio.
Als ik een foto laad dan staat er onjuiste beeldverhouding en het beeld kan worden vervormd en dit klopt ik had een foto geladen en die wordt naar boven uitgerekt wat niet mooi is.
Wat kan ik hier aan doen om dit normaal te krijgen?

Met vriendelijke groet,
Jan de Bont

Welkom op het Helpmij.nl forum,
Wat dit programma doet met vervormen, dat mag dus helemaal niet voor reisdocumenten. In het menu Foto bij Automatisch vergroten of verkleinen gebeurt het zelfde. Een pasfoto mag nooit op deze of enegerlei andere manier bewerkt zijn. Bestudeer bovendien de strenge eisen die de overheid stelt aan de pasfoto zoals egale achtergrond en dergelijke. Dit is te vinden op Internet met voorbeelden. De plaats waar het gezicht moet komen, wat je recht aankijkt, is wel te zien in dit programma, dus daar lijkt het mij erg handig voor en je kan er mee uitprinten.

Knip het gezicht zelf uit in de verhouding 35 X 45. Dat kan bijvoorbeeld met IrfanView. Dit programma raad ik ook aan als het gaat om het moeten vergroten (voldoende pixels moet je hebben voor uit te printen) omdat het dan interpoleert, dat is tussenliggende pixels berekenen waardoor je geen kartelranden ziet.

Het laten afdrukken heb ik gedaan met Albert Heijn Fotoservice omdat die ook foto formaten afdrukken in twee keer de juiste hoogte van de pasfoto en zo breed als maar nodig is. Ik had er dus een aantal naast elkaar in twee rijen.

Hallo.
Ik kom er niet uit met dit programma maar ik wil het maar afsluiten.
Probeer wel wat anders
Bedankt voor de hulp.

Mvrgr,

Jan de Bont

Ja ik snap het en dan moet je zelf meten waar het hoofd moet staan in de foto. Dat staat, met allerlei voorbeelden over hoe de foto moet zijn, in de .pdf op deze site: https://www.almere.nl/fileadmin/user_upload/fotomatrix-model-2007__1_.pdf

Neem een verhouding, zoals gezegd vervormen mag niet, van 35 X 45. Bij het selecteren van dat gebied kan je in een foto bewerk programma namelijk zien hoe veel pixels de lengte en breedte van een selectie kader zijn terwijl je die trekt. Na het verkleinen kan er gemeten worden of de pasfoto positioneringstransparant er overheen gelegd worden. Het makkelijkst is om zelf even een paar lijnen te trekken op een dun papiertje van 35 cm bij 45 cm of een veelvoud daarvan.

Ik weet niet of het voor een identiteitsbewijs of reisdocument is maar op een scherpte van 400 dpi was de foto van AH fotoservice voor mij goed genoeg en er wordt kritisch gekeken aan de balie. Tenslotte: foto's moeten in kleur zijn maar worden in zwart wit getoond op documenten. Als dat zo is, dan zelf even tevoren bekijken in grijswaarden want de achtergrond kan de zelfde zijn als een deel van het hoofd en die onduidelijkheid kan niet. Thuis even meten hoe lang je bent bespaart je ook veel tijd en moeite. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan