IE 6 ziet dingen die er niet zijn met Joomla

• Onderwerp starter Onderwerp starter BJBD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BJBD

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Ik heb een heel vreemd probleem. Ik ben voor Joomla een template aan het maken. Dit lukt prima in FireFox en in eerste instantie ook in IE6. Maar nu heeft IE6 bedacht dat hij het beter weet.

Ik heb wijzigingen aangebracht in de stylesheet, deze worden door FF keurig direct begrepen en weergegeven. Maar omdat veel mensen nog IE6 gebruiken, test ik het daar dus ook even mee. Geen wijzigingen dus. Eerst dacht ik nog, misschien snapt IE6 niet precies wat ik bedoel. Dus ik heb maar even een grote wijziging toegepast, een achtergrond afbeelding verwijderd in de CSS. Maar dit maakt voor IE6 niets uit, die afbeelding heeft er ooit gestaan, dus blijft die staan. In FF uiteraard gewoon weg.

Dus mijn gedachte even de tijdelijke internetbestanden verwijderen. Daar stond ook de betreffende CSS file tussen. Dus helemaal weg. IE6 zelfs even afgesloten en toen de pagina weer geopend. En jahoor, daar was de achtergrondafbeelding weer.

Ik heb toen maar eens even gekeken in de tijdelijke internetbestanden wat er precies daar wordt binnengehaald als CSS file. En daar staat dus keurig in dat de achtergrondafbeelding NIET wordt weergegeven.Toch houd IE6 vol dat hij er wel moet worden geplaatst.

Enige wat uiteraard wel helpt is fysiek de afbeelding van de server verwijderen, IE kan het dan namelijk niet vinden. Maar zodra de afbeelding terug is zet IE6 hem ook weer neer.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Of wat ik nog moet verwijderen zodat IE6 het ook weer snapt?

Hoi,

Joomla gebruikt voor IE6 mogelijk een compleet ander stylesheet.
Deze uitzondering is waarschijnlijk opgenomen in de index.php van je gebruikte template.

Succes,
Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan