Slimbrowser en de andere schillen (Maxthon, Avantbrowser, etc.) zijn bedoelt om de tekortkomingen van IE op te vangen, plus daarbij nog een hoop extra's die je normaal gesproken niet standaard in een browser zult terugvinden. IE7 is in feite een standaard browser, en heeft al die extra's dus niet. Wat het wel heeft zijn extra zaken tov IE6, met name de zaken die men miste, vooral in vergelijking met andere grote browsers als de Mozilla-browsers of Opera. De mogelijkheden van IE zijn in feite hetzelfde als in IE6, maar dan met tabbed browsing en wat veiligheidszaken. Overigens vervangt IE7, IE6 als je het installeert (tenzij je wat truken uithaalt) en is IE7 vooralsnog alleen in het Engels verkrijgbaar. Op termijn echter zal ook de Nederlandse versie verkrijgbaar zijn (zo rond 11 november waren de eerste berichten) en zul je deze wel moèten installeren omdat ik verwacht dat Microsoft zal stellen dat deze verplicht is om gebruik te kunnen maken van bepaalde websites/diensten van Microsoft.
De voordelen tov Slimbrowser? Ik zelf gebruik niet zo'n schil, omdat ik Opera gebruik en IE6 alleen gebruik als een website niet werkt. Vind je behalve de tabbedbrowsing ook de overige voordelen van Slimbrowser belangrijk, dan zal IE7 je te weinig bieden. Gebruik je Slimbrowser alleen voor de tabbedbrowsing, dan kun je het beste IE7 gebruiken die niets van de (voor jou) overbodigheden van Slimbrowser heeft.