ie 7 beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmensch

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2002
Sinds ik IE 7 heb en daarmee werk is de beeldscherpte (tijdens het gebruik van IE) niet meer goed (het lijkt wel een beeldschermresolutie van 800 x 600) De beeldschermresolutie op mijn bureublad is nog wel in orde. (1280 x 1024)

Wie kan mij vertellen hoe ik de beeldschermresolutie onder IE 7 kan aanpassen zodat ik alle letters weer scherp zie?

Waarom zien lettertypen in Internet Explorer er onduidelijk uit?
Als schermlettertypen er anders uitzien in Internet Explorer dan elders in Windows (als de lettertypen bijvoorbeeld onduidelijk of vet gedrukt zijn), kan dit mogelijk worden veroorzaakt door ClearType. ClearType, een door Microsoft ontwikkelde softwaretechnologie, verbetert de leesbaarheid van tekst op Liquid Crystal Display (LCD)-monitoren. Dit soort monitor wordt onder meer gebruikt voor laptops en platte schermen. ClearType-tekstweergave kan mogelijk onduidelijk zijn op Cathode Ray Tube (CRT)-monitoren of LCD-schermen. Standaard is ClearType altijd ingeschakeld in Internet Explorer, ongeacht de configuratieinstellingen van Windows. Deze instelling kunt u echter wijzigen.

Als de lettertypen niet helder genoeg worden weergegeven, kunt u proberen ClearType te optimaliseren voor uw monitor. Ga naar de website over Microsoft ClearType-typografie (http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/Step1.aspx) en volg daar de instructies voor het afstemmen van ClearType. De website installeert een ActiveX-besturingselement voor het afstemmen van ClearType op uw monitor, of u kunt een hulpprogramma downloaden dat u offline kunt gebruiken.

Bent u nog steeds niet tevreden met de ClearType-tekstweergave in Internet Explorer en u wilt ClearType uitschakelen, volg dan onderstaande instructies om Internet Explorer dezelfde instellingen die Windows toepast te laten gebruiken. Is dit eenmaal gebeurd, dan kan ClearType weer ingeschakeld of uitgeschakeld worden in het Windows Configuratiescherm.

Internet Explorer dezelfde instellingen van ClearType laten gebruiken als Windows.

Klik in Internet Explorer op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.
Klik op het tabblad Geavanceerd en schuif naar de sectie Multimedia. Schakel het selectievakje Altijd ClearType voor HTML gebruiken uit en klik vervolgens op OK.
De wijziging wordt toegepast zodra u Internet Explorer weer start.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan