IE 7 start geminimaliseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Mijn IE 7 start geminimaliseerd,

Ook al ik hem maximaliseer en dan afsluit en dan weer opstart, hij blijft kleiner dan maximaal, kan ik dit niet ergens anders instellen..?

geminimaliseerde vensters

Hoi Raoul90,

had daar ook last van, en er zouden een aantal remedies voor zijn. Bij mij werkte geen van allen, en ben uiteindelijk gestuit op het gratis progje "autosizer". Dit hulpprogje zorgt ervoor dat vensters (instelbaar) al of niet gemaximaliseerd starten. Ben van het probleem af!

Google er maar eens naar en probeer het!

Marco

Probeer het volgende eens

Klik 1x met de rechtermuisknop op het icoon waarmee je normaal Internet Explorer opstart
Kies voor Eigenschappen
Bij uitvoeren kun je dan instellen Gemaximaliseerd
Klik op OK
Test het nu eens

Werkt dat niet dan kun je nog proberen
Start Internet Explorer
Ga naar het menu Extra --> Internetopties
Kies voor tab: Geavanceerd
Klik rechtsonder op Herstellen of Geavanceerde Instellingen herstellen
Klik op OK sluit internet explorer en test het nogmaals

Lukt dat allemaal niet dan kun je evt dit tooltje gebruiken. Gebruik ik al jaren en maximaliseer alle internet explorer schermen standaard.
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

In onze Tips & Handleidingen staat ook deze.

Dit werkt trouwens alleen als je het venster groot wilt maken.
Bij optie 1 kan je het venster gemaximaliseerd op laten starten.
Als je echt het venster 'gemaximaliseerd' wilt blijven houden, werken de overige opties over het algemeen niet.
Ze werken alleen als je het venster zelf groot maakt.

Laatst bewerkt:
Dit werkt trouwens alleen als je het venster groot wilt maken.
Bij optie 1 kan je het venster gemaximaliseerd op laten starten.
Als je echt het venster 'gemaximaliseerd' wilt blijven houden, werken de overige opties over het algemeen niet.
Ze werken alleen als je het venster zelf groot maakt.

ik heb het scherm zelf groter gemaakt maar na opnieuw opstarten blijft het scherm gewoon weer geminimaliseerd.

Wat je ook zou kunnen proberen is naar start>>alle programma's gaan.
Zoek het IE icoon op en doe dan rechtsklik>>kopieren naar bureaublad.
Zorg dat alle IE vensters zijn gesloten.
Op het IE icoon op het bureaublad doe je dan ook rechtsklik>>eigenschappen.
Bij het tabblad Snelkoppeling kan je dan bij uitvoeren 'Gemaximaliseerd' kiezen.
(zie je geen tabblad snelkoppeling staan, dan heb je het verkeerde IE icoon, pak dan die andere)
Druk op toepassen en OK en open voortaan IE met dat icoontje.
Werkt dit wel?

:thumb:

Wat je ook zou kunnen proberen is naar start>>alle programma's gaan.
Zoek het IE icoon op en doe dan rechtsklik>>kopieren naar bureaublad.
Zorg dat alle IE vensters zijn gesloten.
Op het IE icoon op het bureaublad doe je dan ook rechtsklik>>eigenschappen.
Bij het tabblad Snelkoppeling kan je dan bij uitvoeren 'Gemaximaliseerd' kiezen.
(zie je geen tabblad snelkoppeling staan, dan heb je het verkeerde IE icoon, pak dan die andere)
Druk op toepassen en OK en open voortaan IE met dat icoontje.
Werkt dit wel?

:thumb:

Deze oplossing stond als 1 van de eerste al geveven :D

Niet helemaal ;)
Ik bedoelde hiermee aan te geven dat er twee IE icoontjes zijn.
Eentje die direct van het programma is en eentje die een snelkoppeling.
Als je de snelkoppeling zou vervangen i.p.v. van het echte programma en je klikt die aan wil het soms wel eens werken.
Maar het komt inderdaad redelijk overeen met de oplossing die eerder gegeven is, alleen die geeft aan om alleen bij alle programma's het opstarticoon te veranderen en daarbij veranderd dus niet het echte IE icoon.

Maar als ik bijvoorbeeld IE open doormiddelvan postvak in bij msn dan is het ook geminimaliseerd. Het maakt met verder niet zoveel uit maar soms is het wel irritant, dan zit er voor een geminimaliseerdscherm en daarachter een gemaximaliseerd en dan druk je op kruisje bij het geminimaliseerdescherm en vervolgens sluit die andere af omdat je net in het kleine driehoekje naast het kruisje van het geminimaliseerde scherm klikt.

Ik weet geen oplossing om van het geminimaliseerd naar het gemaximaliseerd venster te gaan, maar wel om het venster groot te openen (en kan je het zelf dus maximaal maken) en dit te behouden.

Dit staat ook in mijn handleiding, maar ik zal het even quoten:
Om dit op te lossen moet je eerst op deze link drukken: www.helpmij.nl
Nu wordt er een klein venster geopend.
Zorg nu dat alle vensters van Internet Explorer gesloten zijn, behalve het venster die je net geopend hebt (die van helpmij.nl).
Sleep nu met de muis het venster maximaal (dus niet op het vierkantje drukken!!).
Houd nu de CTRL-knop ingedrukt terwijl je op het kruisje rechtsbovenaan drukt.
Hiermee opent Internet Expolorer de volgende keer weer groot zoals je het hebt ingesteld.

Volg deze stappen precies en dan zal het venster de volgende keer maximaal openen zoals je hebt ingesteld.

Succes :thumb:

Ik weet geen oplossing om van het geminimaliseerd naar het gemaximaliseerd venster te gaan, maar wel om het venster groot te openen (en kan je het zelf dus maximaal maken) en dit te behouden.

Dit staat ook in mijn handleiding, maar ik zal het even quoten:

Volg deze stappen precies en dan zal het venster de volgende keer maximaal openen zoals je hebt ingesteld.

Succes :thumb:

Die had ik al gedaan.

Nou is me ie7 helemaal naar de k lote..

Telkens als ik het nu opstart wordt het scherm weer geminimaliseerd terwijl het zou moeten maximaliseren

Dat is vreemd en ligt zeker niet aan het tooltje. Gebruik het al jaren zonder problemen. Tooltje kun je ook zo weer deinstalleren.

Ik denk dat je de windows eens moet controleren met Scannow
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Mogelijk is er een systeembestand overschreven.

Kan ook zijn dat er een virus en adware opstaat die iets uithaalt met de PC.

Dat is vreemd en ligt zeker niet aan het tooltje. Gebruik het al jaren zonder problemen. Tooltje kun je ook zo weer deinstalleren.

Ik denk dat je de windows eens moet controleren met Scannow
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Mogelijk is er een systeembestand overschreven.

Kan ook zijn dat er een virus en adware opstaat die iets uithaalt met de PC.

Nee,

Het proces stond nog aan na unistall maar die heb ik afgesloten en program files map verwijderd. Nu doet hij weer normaal.

Heb geen virus of wat dan ook. Afgelopen maandag heb ik windowsxppro er vers opgezet..

Wat ik nog kan bedenken.

Start --> Uitvoeren --> type: msconfig
Kies voor Selectief opstarten
Zet all vinkjes uit en start opnieuw op

Als Explorer het dan wel goed doet dan ligt het aan een programma wat opgestart wordt door de PC. Je kunt dan 1 voor 1 de boel weer aanzetten en staat de Pc opnieuw starten en zo de boosdoener achterhalen.

Ook nog

In Internet Explorer
Ga naar Extra --> Internet Opties --> Tabblad Geavanceerd
Klik rechtsonder op Herstellen, of iets dergelijks.
Internet Explorer sluiten en weer openen om te kijken of dat beter gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan